Junior medlem
Medlem: Aug 2009
Län: Stockholm
Vimmerbyhus Näs 177, Myresjöhus Allegro eller Faluhus Värmdö....någon?
Någon som har erfarenhet av dessa? Eller av dessa leverantörer? Hittar bara gamla trådar. Jag har fått pris från Faluhus och Myresjöhus men väntar fortfarande på mail från Vimmerbyhus. Såg ett pris på Näs 177 i Plaza Interiörs stora husguide men de priserna verkar som man måste ta med en nypa salt..inte ett enda har stämt hittills.
Nykomling
Medlem: Nov 2006
Jag har byggt med Faluhus i Södermanland och är jättenöjd. Flyttade in i början av maj. Vettigt pris, bra kvalitet och bra kontakter med säljare/husföretag. Fick offert från Vimmerbyhus också, men både förslag och prisoffert signalerade att de inte ville bygga mitt hus. (plus två andra offerter.) Det var Faluhus som var bäst på att lyssna till mina önskemål och omvandla det till ritningar/hus.
- Åsa
Junior medlem
Medlem: Aug 2009
Vad roligt att du är nöjd med Faluhus! Vi ska dit och träffa dem idag. Vimmerbyhus har gett ett förvirrat intryck hittills. Har försökt få fram ett pris i flera dagar och det är väldigt luddigt. Jag har hela tiden bett om att få pris för nyckelfärdigt men får ändå byggsatspriser.
Det enda är att Vimmerbyhuset har en balkong som vi vill ha och ska man lägga till en sån stor balkong på ett faluhus så lär det bli ganska dyrt.
Vi byggde med Vimmerbyhus i 2007/2008 och är helnöjda. Vi skrev dock kontrakt med varje entrepenör för sig och ett kontrakt med Vimmerbyhus för hussatsen. Jag tror att Vimmerbyhus inte vill göra helentrepenad.
Vimmerbyhus hade ett inarbetad gäng enteprenören som vi anlitade (endast elenteprenören byte vi till någon vi kände).
Det fungerade utmärkt tack vara:
- En mycket bra snickare som höll ihop byggplaneringen (avropade de andra handverkare när det var dags).
- En bra och engagerad säljare i Södertälje kontoret
- Kundvänlighet och Flexibilitet hos Vimmerbyhus.
Faktumet att vi redan kännde snickaren gjorde det lättare att välja denna entrepenadform.
Även alla anmärkningar vid slutbesiktningen åtgärdades omedelbart av Vimmerbyhus (och entrepenören). Det blev snabbt och smidigt gjort.
Lycka till med valet; Det är en spännande resa som har gått bra för oss.