Fullvärdig medlem
Medlem: May 2006
Län: Jämtland
Hej! Svågern har ett Vinga i stockholmstrakten med gamla planlösningen och det är ett jättefint hus och ahn verkar helnöjd. Något pris kan jag inte hjälpa dig med dock.
Bygger de i Jämtland nu?
Fullvärdig medlem
Medlem: May 2006
Län: Jämtland
Det lär ju intressant! När vi köpte tomt för 1,5 år sedan så var det ett av de första företagen vi kontaktade eftersom svågern var så jättenöjd. Då sa de att de inte kan leverera norr om dalälven. Nu var jag in på hemsidan och såg att de har säljare i Umeå, så det är väl därför de bygger här också nu då.
Jag gillar Vinga-huset mycket också, mycket för att det är uppdelat med "sällskapsdel" och sovdel. Sen är det ju öppen planmellan kök, matplats och vardagsrum, men själva köksdelen är ända undangömd från vardagsrummet sett, samt att när det inte är rest tak i köket så ger det också en känsla av att vara en del för sig, fast man ändå har kontakt med resten när man är där. Har inte riktigt koll på hus nya planen ser ut, om det är lika där.
Svågern har förlängt sitt så de fått ett litet allrum utanför sovrummen, men det är ganska kantigt och lite svårmöblerat.