Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Dec 2008
    Län: Västra Götaland

Myresjöhus, Sävsjö eller Trivselhus?

Är det någon som skulle kunna ranka dessa tre mot varandra:

Myresjöhus
    Trivselhus
    Sävsjöträhus

Kvalitet, utrustning, seriositet osv...
    Tack!

2.    länk #2
    JBa
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2007
    Län: Stockholm

När vi byggde, 2008, så skilde det en del i väggarna. Sävsjö har sin ångspärr 45mm in i yttervägg (innefrån räknat) och dessutom råspont i alla väggar. Trivselhus hade sin ångspärr direkt innanför gipset och dessutom bara gips som standard i sina väggar.

Mitt råd är att fokusera på de byggnadstekniska detaljerna och de saker som är dyra eller omöjliga att ändra i efterhand. Vilket märke det är på diskmaskin, kyl och frys spelar ingen roll i sammanhanget.

3.    länk #3
    Marlene Eskilssons avatar
    Administrator Medlem: Jun 2001
    Län: Skåne
    Blogginlägg: 1038
    Inloggad
    Alla tre deltar i årets jämförelse av hustillverkare: http://www.byggahus.se/artiklar/jamf...llverkare-2009

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Dec 2008
    Län: Västra Götaland

Tack så mycket! Ska genast kolla...

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2008
    Län: skåne

Är det någon som skulle kunna ranka dessa tre mot varandra:

Myresjöhus
    Trivselhus
    Sävsjöträhus

Kvalitet, utrustning, seriositet osv...
    Tack!

Min rankning blir: Trivselhus
    Myresjöhus
    Sävsjöträhus

6.    länk #6
    bumpaberras avatar
    Senior medlem Medlem: Feb 2007
    Ålder: 41
    Län: ÖREBRO

Min ranking är

1. Sävsjöträhus känns gediget helt enkelt.
    2. Trivselhus/Myresjöhus, känns som om man väljer melan kanelbulle eller kardimummabulle, dvs ungefär lika.
    Once you pop, you can't stop

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Jul 2007
    Län: AB

Utan tvekan - nummer 1: Sävsjö trähus.
    Motivering: Råspont som undertak och råspont bakom väggar.

Jag skulle tänka efter både en och två gånger innan jag köper ett hus där diffspärren sitter direkt bakom gipset på innerväggarna.

8.    länk #8
    Nykomling Medlem: Dec 2007
    Län: Västra Götalandslän

Mitt råd är att be att få träffa byggledaren från varje företag. Det är trots den personen som kommer att sätta stor prägel på ert bygge.
    Var även bered på att det blir strul oavsett vilken tillverkare ni väljer och hur försiktiga ni än är.
    Lycka till!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson