Nykomling
Medlem: May 2009
Län: Jämtlanslän
Hjälp i djungeln
Hej
Jag behöver verkligen hjälp!!!
Jag och min sambo vill bygga nytt hus i Vemdalen och det finns vist väldigt många hus företag som levererar hus och det e ju bra. Mitt problem är att när man börjar kolla närmare på vad det kostar att bygga huset så e det en helt annan kostnad än vad som först framgick.
Det jag undrar över är.
Går det att få ett nyckel färdigt hus runt 1,2miljoner? Då menar jag grund, huset, leverans, och monteringen, ja allt utom själva tomten och de avgifter som tillkommer med el och va.
Om man vill göra vissa delar av bygget själv för att minska kostnaderna. Är det möjligt att klara det om man inte är hantverkare själv, men dock ganska händig?
är det någon som hittat ut genom djungeln det är att bygga hus och fått det hus de vill ha för en vettig peng?
Fullvärdig medlem
Medlem: Jul 2008
Län: skåne
Björklidenhus
Kolla Björklidenhus, dom har priserna på hemsidan och priserna är inklusive grund och allt, totalentreprenad och nyckelfärdigt! Där ska du kunna hitta ett nyckelfärdigt hus runt 1,2 miljoner!
Senast redigerad av Malmöbyggaren 2009-05-11 08:12
Fullvärdig medlem
Medlem: Jul 2008
Län: skåne
Björklidenhus
Kollade precis Björklidenhus hemsida, www.bjorklidenhus.se
Villa Fröjd kostar 1 198 000 kr inkl grund (platta på mark), nyckelfärdigt och med totalentreprenad!