Har någon byggt med Fiskarheden.

Jag har just vart inne på nätet och försökt läsa lite om dom. Dom verkar sjukt billiga, dock såg jag att plattan fick man ordna själv så jag vet inte vad den kostar.

Men har någon erfarenhet av fiskarheden?

fiskarheden säljer endast byggsatser varken el ,vvs eller grund ingår tar man totalentreprenad med fiskarheden så blir dom inte billigare än någon annan tillverkare snarare dyrare ..

Snarare dyrare?

dyrare vet jag inte. Vi fick en offert för ett år sen som landade på 1,8 miljoner - totalentreprenad och då hade vi gjort en hel del tillval också.

Då var allt utom tomt inkluderat

totalpris på 2,1 miljoner om jag inte minns galet...då gör vi visserligen badrummen själva. Men något under alla andra lev jag tittat på är det allt, och det är många vid det här laget...(för hus i ungefär samma stil och storlek).

Vansjöhus har fina hus, kolla där :-)

Vansjöhus har en riktigt dålig hemsida.

Och jag förstår inte riktigt vad Vansjöhus har att göra i en tråd som handlar om Fiskarhedenvillan?

Vansjöhus hade en riktigt dålig hemsida...

Hur står sig kvaliteten på Fiskarheden gentemot LB-hus och motsvarande...?
Vad innebär Mineralullisolering 145 + 45 mm tvåskiktsisolering när många andra har 245mm?

Många har väl även 170+45 mm isolering. Undrar om man kan välja till en 45:a ytterligare, eller gå upp till 195+45mm?

Z
Vi fick ett pris på 1,9 NF för Safiren, vilket i mina ögon inte är mycket billigare än någon annan. Då är t.ex. Hjältevad billigare.
Tar man byggsats hos FH så är det mycket som inte ingår, t.ex. inredning i barum, värmepump, försäkringar, el, golv. Detta är sådant som ofta ingår hos andra.

Vi hade så gott som bestämt oss för safiren, men när vi räknat in allt så har vi sett att vi faktiskt kan börja titta på bland annat Myresjöhus också. Drar man bort kostnaden för arbetet man sparar in i och med att Myresjö kommer i moduler så är det ingen större prisskillnad. Men då anlitar vi ju en firma för att bygga, gör man allt själv så är det nog billigare med FH.

5.2 racing skrev:
Många har väl även 170+45 mm isolering. Undrar om man kan välja till en 45:a ytterligare, eller gå upp till 195+45mm?
Jodå, man kan välja ytterligare en 45:a som tillval.

Mikael_L
Hasti skrev:
Vansjöhus hade en riktigt dålig hemsida...

Hur står sig kvaliteten på Fiskarheden gentemot LB-hus och motsvarande...?
Vad innebär Mineralullisolering 145 + 45 mm tvåskiktsisolering när många andra har 245mm?
Jag tycker FH är rätt dåligt isolerade. Jag skulle aldrig bygga nytt idag med 145+45.
Med en 45'a till (och därmed en korsregling till) så börjar det likna nåt, även om jag gott tycker man kan ta till ytterligare lite.

FH är nog ett hyggligt val ifall man tänkt bygga mycket själv, men inte har så mycket byggerfarenhet sedan tidigare.
Jag vet inte vart det hamnar vid full entrepenad, men risken är väl att skillnaden blir ganska liten mot andra husfabrikanter.

Har man känningar och vet om ett par schyssta snickare (ja även de andra hantverkarna med), dvs både duktiga och med rätt timpenning så kan dom säkert slå upp en FH-byggsats såpass fort att slutpriset blir OK.
Men då står man där med allt slitigt samordningsansvar och flera parter som kan skylla på varandra om det blir fel.

Såg i jämförelsen av hustillverkare att fiskarheden ska köra med 260mm som standard from 1/7 och det är ju kanon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.