Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #1
    SH
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2006

Egenritat hus med högt i tak

För ett år sedan sedan blev köket färdigt och jag blev ombedd att lägga ut lite bilder på övriga delar av huset. Nu börjar vissa utrymmen bli färdiginredda. Jag lägger ut dem här efter hand i takt med att de blir klara.

2.    länk #2
    SH

Entré och toa

Senast redigerad av SH 2008-05-21 17:19

3.    länk #3
    SH

Matbord & stolar ska bytas ut. Det blir ett stort ljust bord med fem zebranostolar på var sida

Senast redigerad av SH 2008-05-19 22:15

4.    länk #4
    SH

Bastu i relaxavdelning

Senast redigerad av SH 2008-05-21 17:25

5.    länk #5
    SH

Trappa upp till övervåning med loft, terrass och master bedroom med terrass.

Senast redigerad av SH 2008-05-21 17:20

6.    länk #6
    SH

Master bathroom med utgång till terrass

Yttre fasad

Senast redigerad av SH 2008-05-21 17:23

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Västernorrland

Djupt imponerad! Mycket tjusigt! Superlativen kan bli hur många som helst.

8.    länk #8
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2004

Läckert! Var ligger det? Hur många spottar har du egentligen?

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: Apr 2006

Tjusigt!
    Frågor,
    -Vad har du för spottar i bastun?
    -Vad har du för ljud system (jag tycker mig ser högtalare i taket??)

Och när jag nu ändå håller på att fråga, "blandaren" i badrummet, vad är det och ca pris?

10.    länk #10
    GreenTurtles avatar
    Senior medlem Medlem: Jan 2005
    Län: Jönköping

Världsklass!!! Ser dyrt ut och förmodar att det verkligen är det också Den svenska avundssjukan har slagit till.

Bilder från det exteriöra skulle uppskattas också.
    Senast redigerad av GreenTurtle 2008-05-20 09:39

11.    länk #11
    SH

Det värmer att få uppskattande kommentarer efter snart 3 års slit!
    Huset ligger ca 10min bilfärd söder om Globen i Stockholm.
    Sist jag räknade spottar hamnade jag på drygt 200st. Mestadels halogen, men en del är även LED.
    I Bastun är det 3-färgade LED spots (IP65) som man kan ha utomhus i trädgård (jag använder samma för att belysa fasaderna).
    I den öppna delen har jag 5.1 system med fördragen hdmi kabel + lexcom kabel ifall vi vill montera lcd skärm ovan öppna spisen: 5st Velodyne Deco högtalare med en 600W sub som döljs under köksbänken. I relaxen och master bath har jag Infinity högtalare. Ytterligare takhögtalare nere i källaren (i hall och fitness rum). Allt draget till teknikrum med bl.a Yamaha multiroom förstärkare.
    Jag minns tyvärr ej vad blandarna kostade
    Det exteriöra är ännu inte färdigt, jag menar tomten alltså. Sliter som bäst med att få till den, inte lätt (för ryggen) då inga maskiner kan komma ända upp.

12.    länk #12
    Nykomling Medlem: May 2006

hur snyggt som helst!mycket stilrent

13.    länk #13
    SH

Relaxavdelning med bubbel, dusch, toa och bastu

Plats för soff/bargrupp i konstrattan

Utgång mot infinitypool som ännu ej är klar

Senast redigerad av SH 2008-05-21 17:47

14.    länk #14
    SH

Nedgång till källaren

Gjuten trappa klädd med granit och med LED belysning

15.    länk #15
    SH

Källare (forts.)

3,6 m takhöjd i källaren!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42