Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #61
    Nykomling Medlem: Jun 2007
    Län: Västra Götaland

nära färdig utsida

Ville bara visa hur huset ter sig en solig sommardag 2008
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	juni till aug 2008 Erik 2 år 208.jpg
Visningar:	82
Storlek:	53.5 KB
ID:	19933  

Namn:	juni till aug 2008 Erik 2 år 209.jpg
Visningar:	69
Storlek:	59.2 KB
ID:	19934  

Namn:	juni till aug 2008 Erik 2 år 210.jpg
Visningar:	71
Storlek:	59.9 KB
ID:	19935  

Namn:	juni till aug 2008 Erik 2 år 211.jpg
Visningar:	85
Storlek:	44.0 KB
ID:	19936  

2.    länk #62
    Senior medlem Medlem: Jan 2008
    Län: Västernorrland

Ni kan känna er stolta över ert hus! Mycket snyggt. Får säga som Nanne Grönwall ...jag blir så avundsjuk...

3.    länk #63
    Nykomling Medlem: Jan 2009
    Län: västerbotten

Mycket stiligt hus! Vi håller själva på att bygga och blir förhoppningsvis klara till våren, då har vi också kämpat i 3 år! Vi har letat efter precis ert kökskakel, minns du vad det hette?

4.    länk #64
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007

Du sägert att huset kostade 2milj, är det med grund (platta), schakt, etc exkl tomt?
    Har själv byggt ett liknande prefab men bara på 115kvm för c:a 215000.- inkl allt exkl tomt.

5.    länk #65

Kökskakel

kaklet i köket tror jag hette "Carpatia block negro" a´ ca 700kr/kvm på Kakelpalatzet i Mölndal/Gbg (2006) om jag inte är helt ute och cyklar

6.    länk #66

huspris exklusive tomt

budgeten är exklusive tomt samt att all schakt och grundarbete utöver gjutning utfördes av min kusin, sprängde dessutom också en hel del ca: 300 hål a´ 3,5m som utfördes av min kompis som är sprängare därav denna budget...

Om man lejer bort allt detta för fullt entrepenörpris skulle jag nog få addera cirkus 400-500, om det ens stoppar!?

7.    länk #67
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007

Och det förklarar ju en hel del, kontakter är mycket värt ibland.

8.    länk #68

Altantrapp + solbänk

Hej!
    Fick ett önskemål om att lägga upp bilder på "solbänken" listen längst ned på fasaden.
    Avslutar med ett kort på mitt trappavslut på altanen, blev inget räcke

Namn:	Erik 3år 2009 simskola lina 061.jpg
Visningar:	44
Storlek:	51.5 KB
ID:	30722  

Namn:	juni 2009 avant 134.jpg
Visningar:	34
Storlek:	51.3 KB
ID:	30723  

Namn:	juni 2009 avant 137.jpg
Visningar:	40
Storlek:	32.6 KB
ID:	30724  

Namn:	juni 2009 avant 141.jpg
Visningar:	39
Storlek:	39.8 KB
ID:	30725  

9.    länk #69
    Junior medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Östergötland

Fint hus Ni har byggt! Kul med nybyggda hus i lite mer traditionel, gammal stil. Och med muran skorsten, det ser man inte ofta på nybyggen idag!

/Erik

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42