Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Stockholm

mitt nya kök

efter ett par års pillande tänker jag inte göra mera. Trött på bara vitt, tror mera på
    "cosy minimalist" Välkomna att kommentera !
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Aurora.jpg
Visningar:	1112
Storlek:	33.2 KB
ID:	29916  

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Jun 2009
    Län: Skåne

Snyggt !! Verkligen , fastän jag själv är väldigt glad för vita (och svarta ) kök
    Men vad är det vita ovanför ungen ??
    Är det spishällen ???
    Ser ut som en bricka ....??

/Matte

3.    länk #3

Ny induktionshäll från Electrolux, heter Aurora men säljs bara utomlands !
    Gör hällen till ett design föremål som ser bra ut även då inte igång

4.    länk #4

Aurora

en bild på hur man placerar den i "open plan" kök

5.    länk #5
    Gudfader Medlem: Mar 2004

Mkt snyggt!

6.    länk #6
    cheetah1
    Gäst
    Är det en sån där som fläkten kommer upp ur?

edit: såklart inte, du har ju en fläkt ovanför...

7.    länk #7
    HusByggarTomtens avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2007
    Län: .

Snyggt kök.

Men hällen var allt annat än vacker...

8.    länk #8
    Thomas59s avatar
    Forumgud Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholms län

Kul med ett nytt kök. Alltid en skön känsla.

Köket ser snyggt ut men kanske lite väl plottrigt för mig med tre olika luckmaterial men sådant är ju en smaksak och jag förstår att ni gillar det.

Kylen ser lite inklämd ut i hörnet och hur kommer ni åt sakerna längst in i hyllan ovanför.

Fläkten gillar jag, nåt sånt ska jag ha då jag gör om köket och rostfritt i stället för tex kakel. Spishällen passade kanske bättre i en miljö typ katalogbilden men det är ju också en smaksak.

Tänker lite hur det är att jobba i ett kök då jag ser det. Att ha ett bra flöde är viktigt. Typ; plats för matkassar nära kyl/frys/skafferi -> stora beredningsytor nära till vatten, beredningskärl, knivar, sopkorg osv men ändå inte för långt från kyl/frys/skafferi/kryddor -> tillagning ugn/spis med närhet till vatten, grytor, kastruller osv -> avställningsytor för varma kärl -> yta för uppläggning -> plats för disk -> vask och diskmaskin nära till porslinsskåp.

Konsekvensen av detta processtänkande är att köket med fördel kan vara u-format med köksö eller stort beredningsbord i mitten. Då blir inte avstånden för stora.

Ljuset är viktigt och det är trevligt att slippa stå och titta in i en vägg då man står vid spisen eller vid beredningsytan. Det samma gäller belysningen som gärna får vara uppdelad i städ-, arbets- och mysbelysning.

Ja ungefär så och att det är planerat så att man inte springer på varandra om man jobbar flera. Köket blir ofta en social samlingsplats så det är bra om det finns en "hängplats", om man gillar att ha folk i köket villl säga
    ------Bokstävena R och E funka dåligt på mitt tangentbod och ibland orka jag inte gå tillbaks och koa------

9.    länk #9
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: stockholm

Bra jobbat =)

Jättefint

efter ett par års pillande tänker jag inte göra mera. Trött på bara vitt, tror mera på
    "cosy minimalist" Välkomna att kommentera !

10.    länk #10
    Fullvärdig medlem Medlem: Sep 2007

Fint !!

11.    länk #11
    Nykomling Medlem: Sep 2009
    Län: stockholm

jag vet inte vad det är men jag tycker det luktar köksbutik /utställningskök, det är inte så att det är någon form av produktplacering??

12.    länk #12
    Banned Medlem: May 2006
    Län: Kalmar

Lite plottrigt som någon annan skrev, är det kyl och frys i hörnet?
    Annars modernt och fräscht....

Själv skulle jag satsa mer på en riktig köksÖ om vi skulle byta kök.... Det är min smak.... Gärna i kombination med grill, häll, fritör och stekbord.... sen en kraftig huggkubb jämte...

13.    länk #13
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2009
    Län: Skåne

Jag saknar symmetri och balans! Inte ett enda skåp eller vitvara går i linje med varandra.

Trångt med diskmaskin och kylskåp intill varandra. En som dukar av matvarorna och en som sätter ner disken fungerar inte!

Ser gärna fler vinklar!

14.    länk #14

Hej Returia,
    Gammalt hus och planlösning gjorde det svårt att
    få perfekt. Man står i alla fall till höger om diskmaskin
    då man tömmer den etc

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42