Skriv svar Nytt ämne
Läst 2 377 gånger · 5 svar · 5 bevakar · 0 gillar
  1. 2012-07-08 10:33
    Svara | #1

Nykomling Medlem: maj 2009
    Västerbotten
    3 inlägg

Golvskada vid vvs jobb.

Jag har bytt värmeanläggning och när dom rev ut den gamla elpannan så skadade dom plastmattan lite grann.Skadan är ungefär som 1.5 stor femkrona som flikades upp.Jag påtalade det genast och dom limmade fast fliken omgående men det syns ju väldigt tydligt vart skadan är.
    Kan jag kräva att dom skall skicka en golvläggare som gör en riktig lagning för att garantera tätskiktet eller skall jag godta deras lagning mot ett prisavdrag?

2. 2012-07-08 11:47
    Svara | #2

cust3000s avatar
    Senior medlem Inloggad Medlem: jun 2009
    42 år
    Östergötland
    1 121 inlägg
    Gillad 56 gånger
    Hej, tråkigt när sådant händer.
    Spontant tycker jag att de som utförde vvs-jobbet borde vara försäkrade.
    I min värld skulle jag nog vilja att mattan lades om alt. lagades med garant för att den är lika bra som den ursprungliga mattan.
    Alea iacta est

3. 2012-10-12 18:21
    Svara | #3

sj6
    Fullvärdig medlem Medlem: okt 2012
    Blekinge
    496 inlägg
    Gillad 59 gånger
    en riktig lagning hade vi fixat, sen att du som kund accepterar en lagning istället för skriker att du ska ha en ny matta är när kallsvetten släpper.

Olyckor händer och man måste ta ansvar för dom men det finns så många oförstående människor/kunder där ute som försöker få allt gratis.

4. 2012-10-12 18:43
    Svara | #4

Fullvärdig medlem Medlem: sep 2009
    stockholm
    115 inlägg
    Gillad 17 gånger
    sj6 skrev Gå till ursprungsinlägg
    en riktig lagning hade vi fixat, sen att du som kund accepterar en lagning istället för skriker att du ska ha en ny matta är när kallsvetten släpper.

Olyckor händer och man måste ta ansvar för dom men det finns så många oförstående människor/kunder där ute som försöker få allt gratis.
    Lite motsägelsefullt? Lär ju inte vara så många som anlitar hantverkare för att sen hålla tummarna att de ska ta sönder nåt så man "får det gratis"

5. 2012-10-12 19:22
    Svara | #5

Larsas avatar
    Forumgud Medlem: sep 2005
    43 år
    Stockholm
    1 611 inlägg
    Gillad 55 gånger
    Som sj6 skrive:. Kräv en riktig lagning. Men att lägga om hela mattan känns överdrivet. Har det stått en gammal panna på den lär dt säkert finnas andra skönhetsfel......

6. 2012-10-12 19:33
    Svara | #6

sj6
    Fullvärdig medlem Medlem: okt 2012
    Blekinge
    496 inlägg
    Gillad 59 gånger
    motives skrev Gå till ursprungsinlägg
    Lite motsägelsefullt? Lär ju inte vara så många som anlitar hantverkare för att sen hålla tummarna att de ska ta sönder nåt så man "får det gratis"
    Citerar mig själv:

-"det finns så MÅNGA oförstående"

Det jag menar är:

-Inte alla, säkert långt ifrån
    -När det väl inträffar en olycka så ska denna sort av människor ha hela jobbet gratis, vi är ju hantverkare/VVS:are så vi slänger upp pannan på axeln och bär ut aset som ingenting..

Hoppas jag gjorde det mer tydligt.

Sen som Larsa skriver, det finns säkert skönehetsfläckar sedan innan om det inte är en väldigt nylagd matta givetvis,

Läs mer

1. Golvskada?
    av Kat_75 i forum Golv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-22, 14:36
  2. 5 min jobb?
    av Nimajneb i forum El
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 20:35
  3. Jobb
    av falukorv i forum El
    Svar: 7