Jag har bytt värmeanläggning och när dom rev ut den gamla elpannan så skadade dom plastmattan lite grann.Skadan är ungefär som 1.5 stor femkrona som flikades upp.Jag påtalade det genast och dom limmade fast fliken omgående men det syns ju väldigt tydligt vart skadan är.
Kan jag kräva att dom skall skicka en golvläggare som gör en riktig lagning för att garantera tätskiktet eller skall jag godta deras lagning mot ett prisavdrag?
Hej, tråkigt när sådant händer.
Spontant tycker jag att de som utförde vvs-jobbet borde vara försäkrade.
I min värld skulle jag nog vilja att mattan lades om alt. lagades med garant för att den är lika bra som den ursprungliga mattan.
Som sj6 skrive:. Kräv en riktig lagning. Men att lägga om hela mattan känns överdrivet. Har det stått en gammal panna på den lär dt säkert finnas andra skönhetsfel......
Lite motsägelsefullt? Lär ju inte vara så många som anlitar hantverkare för att sen hålla tummarna att de ska ta sönder nåt så man "får det gratis"
Citerar mig själv:
-"det finns så MÅNGA oförstående"
Det jag menar är:
-Inte alla, säkert långt ifrån
-När det väl inträffar en olycka så ska denna sort av människor ha hela jobbet gratis, vi är ju hantverkare/VVS:are så vi slänger upp pannan på axeln och bär ut aset som ingenting..
Hoppas jag gjorde det mer tydligt.
Sen som Larsa skriver, det finns säkert skönehetsfläckar sedan innan om det inte är en väldigt nylagd matta givetvis,