Då har du inte gjort rätt underarbete. Vi har körplattor vid vårat hus som las i början på 90-talet och har inte sjunkit än idag. Betongplattor behöver visst skarvar, annars spricker betongen vid markrörelser.
Jag tror huvudtemat i den här tråden är att man ska inte köpa onödigt dyra produkter från "special" butikerna, men många produkter går bra och köp dem från det lokala grustaget.
Själv köpte jag 0/8 stenmjöl till sättsand för 135kr/ton. Fogsand går det inte åt så mycket (4kg/m2) så att beställa ett flak är inget alternativ. Jehander säljer "minisäckar" för alla material, 30 liter (runt 40kg skulle jag uppskatta) för 31kr eller fem för 125kr. Behöver 400kg, så det blir 10 säckar för 250kr totalt. Planerar att använda 0/2 stenmjöl som fogsand.
Om ni ska ha stenmjöl att sopa i tex och inte behöver så mycket. Hitta något bygge, där finns garanterat vad ni söker och frågar man hygglo får man ta lite om man vill.
Var tusan köper man 0-8 kross i mindre kvantiteter.
Hej
hittar ingenstans på nätet där man säljer 0-8 kross i småkvantiteter. Endast storsäck eller skopa/släpkärra.
Är förstås villig att betal lite mer per kg än vad som anges i "tråden" om jag får den kvantitet jag vill ha.
Lasse