Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #31
    marikards avatar
    Junior medlem Medlem: Oct 2006
    Ålder: 46
    Län: Skåne

Jag dränerade i April perfekt gött väder varmt å inget regn.. fuktig jord??? och.

2.    länk #32
    Jonas_Olofssons avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2007

Är oxå lite fundersam till det här med dränering.

Tittade på byggmax sida och där finns bild på hur man ska dra rören.

Stuprören från taket, det är det som kallas dagvatten? (grön)
    Vatten in till fastigheten samt avlopp (gul)
    Men till vad kopplar man vattnet från dräneringen?? (röd)
    Euronom Keramex 35 VED panna.
    Acc tank 2500 L
    Solfångaranläggning
    Hus byggt-65 170m² +30m² garage (planerat tillbygge +61m²)

3.    länk #33
    marikards avatar
    Junior medlem Medlem: Oct 2006
    Ålder: 46
    Län: Skåne

grön är dagvatten ja.
    gul är vatten in och avlopp ut
    röd är drän ut och kan kopplas ihop med dagvatten ut
    avlopp för sig själv.
    kanske grön är översvämmningsskyddsrör för dag och drän vatten så det inte stiger upp för mycket ??
    bilden kanske skall visa att röret/rören skall var ett.
    nä så här det nog... röd och grön är samma, de visar nog bara själva dagbrunnen delad...

4.    länk #34
    Junior medlem Medlem: Nov 2011
    Län: västragötaland

Hej!

När man skall dränera, hur gör man man trappor som är helgjuten ? Dränerar man runt trappan då eller ?

Sedan hur har ni gjort med inkommande/utgående vatten och avlopp, har ni bytt dessa rör eller låter man dom vara ? Vi ska ta in en frima som skall utföra jobbe. Isodrän är de dom kör med, bra eller dåligt ?

5.    länk #35
    Lockes avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2011
    Län: Västra Götaland

Det finns en massa trådar beträffande Isodrän / Pordrän kontra isolering / system Platon. Av någon anledning använder de flesta här på byggahus det förstnämnda. Jag tror att man gör lite som alla andra, dessutom litar man på grävmaskinisterna som har diplom från Isodrän / Pordräns kick-off, eh, jag menar utbildning.

Pordrän / Isodrän går snabbt att montera och ser snyggt och redigt ut, dessutom både isolerar det och dränerar - allt i samma konstruktion. Som om det inte vore nog kan man återfylla med de gamla massorna. Osannolikt bra!
    Totalrenovering och ombyggnad av ett problemhus byggt 1961.
    http://videblick.wordpress.com/

6.    länk #36
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003
    Län: Stockholm

Det finns en enkel anledning till att gördetsjälvare använder Isodrän och det kallas KUNDSERVICE. Jag tror jag ringde Pordrän fyra gånger och bad att få bli uppringd innnan jag sket i det och istället utvärderade mina Isodrän-alternativ. Superb support direkt från Isodrän!

Det finns mycket skrivet om detta på forumet och i min värld är Iso/pordrän och Platon två beprövade konstruktioner, var och en med lite olika fördelar. Finns ingen anledning att ge sken av att det skulle vara något lurt med Iso/pordrän.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42