Hur får man bort femton cm sten? Jag håller på att lägga ut bärlinorna för min blivande altan,
och det sket sig direkt. Det visade sig att det sticker upp ett stenblock Precis där jag vill ha en
av bärlinorna! Kontaktar man ortens dynamitard eller finns det enklare sätt att "hyvla" av en bit sten?
Det är cirka 15 cm (blått streck) som måste bort.
Och det är inget bra alternativ att flytta bärlinan inåt eller utåt. Antingen blir altanen för smal,
eller så kolliderar jag med andra saker (min stora rhododendron) utanför bild.
och det sket sig direkt. Det visade sig att det sticker upp ett stenblock Precis där jag vill ha en
av bärlinorna! Kontaktar man ortens dynamitard eller finns det enklare sätt att "hyvla" av en bit sten?
Det är cirka 15 cm (blått streck) som måste bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och det är inget bra alternativ att flytta bärlinan inåt eller utåt. Antingen blir altanen för smal,
eller så kolliderar jag med andra saker (min stora rhododendron) utanför bild.
Har du provat en bilmaskin? De är sannerligen effektiva emot den typen utav sten. Ett spett med spets, varpå du hackar hål med 3 - 5 cm mellanrum och vips efter ett par hål så brukar där bli väldigt fina sprickor. Att använda slägga skulle jag avråda dig från när det ser ut så, utan såfall använda någon form utav slagborr och senare slå sönder med ett spett.
Brukar finnas någonstans i närheten att hyra över en - två timmar.
Brukar finnas någonstans i närheten att hyra över en - två timmar.
Det verkar uppenbart att spräckning med kilar är det bästa alternativet.
Att hyra en maskin är inga problem, men var får man tag i kilar?
Kan man hyra dem också, eller är det förbrukningsmaterial som
man själv får fixa?
Att hyra en maskin är inga problem, men var får man tag i kilar?
Kan man hyra dem också, eller är det förbrukningsmaterial som
man själv får fixa?
Klicka här för att svara