Hej,

Vad bör ett rimligt pris vara på en mellangrävare med gubbe? Vitt givetvis och i Stockholmstrakten.

Postman skrev:
Hej,

Vad bör ett rimligt pris vara på en mellangrävare med gubbe? Vitt givetvis och i Stockholmstrakten.
Bör?
Max 100:- i timmen inklusive allt ;)
Men dessa herrar vill ha mycket mer ;)

I Skåne fick jag betala 2011 juni 550:- + moms + framkörning. LT90.
Tyckte det var billigt.

Räkna med 750 kr/h för en 16 tons hjulburen maskin.

Är det någon som vet hur de räkna ROT vid grävjobb. Jag antar man måste räkna av en del av timmkostnaden som maskinkostnad, finns det någon schablon?

Här pratar vi 1250:-/timme för en 10-tonnare med gubbe. Dessutom 10% plus på materialet (grus, singel osv). Är det bra? Priset inkluderar 25% till herr Borg.

• Gilla
larsson r
  • Laddar…
hempularen skrev:
Är det någon som vet hur de räkna ROT vid grävjobb. Jag antar man måste räkna av en del av timmkostnaden som maskinkostnad, finns det någon schablon?
Maskinkostnaden ger inte rotavdrag utan bara arbetskostnaden. Runt 350-400 kr + moms brukar vara det som ger rätt till ROT-avdrag förutsatt att jobbet är godkänt för ROT.

Hej.

Maskin med förare ca: 580-620 kr + moms. Gubbe med spade ca: 360-380 kr + moms. För rotavdrag så måste maskinen separeras och det är endast föraren som får ta del av rot. 10% på materialet är helt OK.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.