Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Gävleborg

Bra Grunder till bra pris?

Hejsan funderar ätt bygga ett nytt hus på 150m2 och kollat lite priser på grund element.
    Men alla verkar dyra ligger runt 90,000:- med allt, kan man komma undan billigar än färdiga paket? ska vara 300 isolering golv värme och gärna energi effektiv. Vill inte att plattan skall kosta mer än 150,000:- då budgeten är tight. Kommer göra mycket jobb själv med den för att kapa kostnader.så förslag på firmor man kan kolla priser hos vore uppskattat. Har kollat super grund och Tjälldens.

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2007
    Län: STOCKHOLM

é plattan på 150m² ?

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Jun 2009

Cellplastdirekt, de svarar snabbt på mail med offert.

Byggmax, finns priser på hemsidan.

Det finns många fler, googla!

4.    länk #4

bävern, Plattan blir på 180m2. Danneå tack för tippset på Cellplast direkt skall kolla dom. Hur mycket är det möjligt att komma ner i pris på en platta per m2?

5.    länk #5
    Snailmans avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2006
    Län: Västra Götaland

ska du bygga lösvirke sen?

isåfall säg det till en bygghandel och be få offert på element, armering och deet du behöver till grunden, har för mig det vart billigare än nån annanstans... alltså billigare än byggmax osv...

6.    länk #6

Tack Snailman men köper nog virke direkt av en såg! Då jag har bra kontaker med vissa sågar då jag kört flisbil tidigare. Så plattan får bli ett kappitel för sig det. Får nog kolla om man kanske kan köpa via ett större entreprenad företag dom brukar ha bra priser.

7.    länk #7
    Nykomling Medlem: Sep 2011
    Län: Västra Götaland

Tips billig armering

sok pa armering pa google sa kommer det upp ett antal foretag som saljer armering. Armeringdirekt.se saljer direkt via deras webshop om jag inte missminner mig.

8.    länk #8
    tihimass avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2008
    Län: stockholm

Ett billigt sätt att få en proffsigt byggd grund är att snacka med ett betongar-/armerarlag. De gör gärna extrajobb och kan ofta fixa material. Du får knappast en bättre grund och det över en helg.
    Granska era entreprenörer kritiskt!

9.    länk #9

Tack tihimas Men nu är det så att själva grundmatrialet är den dyrast posten just nu. Då jag gräver själv fraktar gruset och betongen själv med egna fordon! Men har nu kommit fram till ett skapligt pris på 150000-160000 totalt för färdig platta på 180m2! så får se vad banken säger nu om resten!

10.    länk #10
    Suhaggs avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2009
    Län: Stockholm

Tack tihimas Men nu är det så att själva grundmatrialet är den dyrast posten just nu. Då jag gräver själv fraktar gruset och betongen själv med egna fordon! Men har nu kommit fram till ett skapligt pris på 150000-160000 totalt för färdig platta på 180m2! så får se vad banken säger nu om resten!
    Det tycker jag låter rimligt om du har 0kr i arbetskostnad. Jag har räknat och min uppskattning för mitt eget något mindre platta ska vara i den regionen prismässigt.

11.    länk #11

Jo borde kunna hamna där. Det enda jag lejer för är utläggning av betongen räknar med att gräva fylla upp och singla tar en lördag söndag i anspråk sen sätta element en helg med armering.sen kanske man gör lite i mellan på vardagar också.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42