Junior medlem
Medlem: Aug 2009
Län: Västerbotten
Jag har 110mm dräneringsrör som leds bort sista biten med 110mm markavlopp. Eftersom dom är i samma storlek så var det enkelt att koppla ihop markavloppet med dräneringsröret.
Dagvattnet från stuprännorna leder jag bort med 110mm markavlopp
Avloppet (spillvatten) brukar vara 110mm men då räknar man nog på ett hushåll med fem personer.
Våran anslutning mot kommunen är 160mm men då har vi ett hus från slutet av 1800 där man under 50 - 90 talet haft 3 lägenheter igång.
Jag tror det nog är bäst du ringer någon på kommunen och kollar dimensioner och dom kan nog se vilken dimension du har i dagsläget mot dom.
Senior medlem
Medlem: Jul 2009
Län: Stockholm
Jag vet att här i kommunen så har man 110mm avlopp för gemensam ledning från parhus, men 160 mm från ett hus med fyra lägenheter. Har du tre så skulle jag nog gissa att det bör vara160 mm, men som sagt är det bäst att kolla med din kommun.
Junior medlem
Medlem: Aug 2008
Län: Stockholm
Hej.
110 mm är tillräckligt. Vi anslöt en spillvattenvärmeväxlare i ett bostadsområde och där var spillvattnet 250mm ifrån 470 lägenheter. Vi tyckte att det var klent och kollade både med stockholm vatten samt VVS konsulter och alla sa att det var tillräckligt.