Glad för tips!
Jag har installalerat en krypgrundsavfuktare i min torpargrund, den har en kontrollpanel som talarom om maskinen går eller inte, samt om luftfuktigheten i grunden är under 70%. Jag tycker att det skulle vara kul att ha en termometer/ hygrometer i grunden, ute och inne för att se "lite mera siffror". Min fråga är. Vet någon vart jag kan köpa en sådan till ett vettigt pris. Tack på förhand. Johan

;)

Precis vad jag skaffat till min vind för att ha koll på den!

Min avfuktare Woods MDE 25 (liksom flera andra modeller) har en inbyggd mätare för fuktighet och termometer mm, vilket är mycket bra och något att tänka på när man köper en ny apparat!

Helena med den tidigare mycket fuktiga
Sverige Stugan

Bob_the_builder
Sitter fuktsensorn på sladden eller i själva dosan? Jag såg en sådan (inte på Clas Ohlson dock) som bara mätte temperatur med "sladdsensorn". Det är ju ganska ointressant om man vill dra ner den i grunden...

Har hittat vad jag söker. Munters säljer hygro/ termometer med en basstation med inbyggd hygro/ termometer, det går även att ansluta 3 st externa givare. Trådlösöverföring. Kanonbra!!

Lycka till med vinden Helena! Vad har du för sorts hus? Hur gamalt? Avfuktningslösning på vinden kanske inte behövs, om du vill berätta lite mera så kanske jag kan hjälpa dig.

MVH Jovan.

Jovan skrev:
Har hittat vad jag söker. Munters säljer hygro/ termometer med en basstation med inbyggd hygro/ termometer, det går även att ansluta 3 st externa givare. Trådlösöverföring. Kanonbra!!

Lycka till med vinden Helena! Vad har du för sorts hus? Hur gamalt? Avfuktningslösning på vinden kanske inte behövs, om du vill berätta lite mera så kanske jag kan hjälpa dig.

MVH Jovan.
Läs den jättelånga tråden om Sverigestugan under rubriken "Hustillverkare" och titta på Helenas hemsida så behöver du inte undra över något om hennes vind ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.