Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2004
    Inloggad

Hur snabbt riva form?

Har gjutit en liten mur på 13,5 (tjocklek) x 40 x 200 [cm] och är ordentligt nyfiken på hur resultatet blev. Hur länge tror ni att jag måste vänta innan jag river formen? Räcker en dag?

2.    länk #2
    Moderator Medlem: Jan 2004
    Län: Västernorrland

Ge den två åtminstånne tycker jag

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Jul 2005

På byggen brukar man gjuta väggar på eftermiddagen och riva på morgonen så då borde ju ett dygn räcka för dig såvida inte betongen på byggena innehåller tillsatsämnen nu på sommaren men det tror jag inte.

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2004
    Inloggad
    På byggen brukar man gjuta väggar på eftermiddagen och riva på morgonen så då borde ju ett dygn räcka för dig såvida inte betongen på byggena innehåller tillsatsämnen nu på sommaren men det tror jag inte.
    Rev formen nu ikväll och den verkar stå bra utan form .

Lärde mig dock att om man har plast på insidan av formen bör den inte ha veck då den plasten gjuts in. Man lär sig av sina misstag.

En mur klar - 2 to go.

Tack!
    /M

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42