Det är snyggare med ett rakt hus än ett snett, men det är ju inte så att något kommer att rasa. Jag tycker att du överdriver en del. Jag har bott i ett radhus i Ålsten som var byggt på 30-talet. Det var påtagligt snett när vi flyttade in och satte sig ännu mer medan vi bodde där. (Jag var barn i huset). Det gjordes till slut en förstärkning av grunden så att det inte satte sig mer, men den lutning som redan var fick vara kvar. Det var en liten bostadsrättsförening och det var en hel del diskussioner innan det blev av. Vissa medlemmar ville inte ta kostnaden men jag tror att det var helt nödvändigt där. På vissa ställen sprack väggarna så att man kunde känna draget igenom. Man kände tydligt att man gick i uppförsbacke från ytterdörren och in. Mitt i huset var ett krön, och efter det gick det utför igen. Nivåskillnaden mellan ytterdörren och mitten på huset var c:a 25 cm.

Om alla dörrar och fönster går att öppna och det inte är sprickor i väggarna är det väl mest kosmetiska problem och inget att ha ångest över. Gamla sprickor kan ha lagats, men om det fortfarande rörde sig nämnvärt borde det synas sprickor någonstans.

Erik