Vi har ett garage där stommen är byggd på plintar, i garaget är det asfalt som är laggd. Troligtvis är det byggt som carport från början därav konstruktionen.

Nu vill jag ta bort asfaltan, gräva ur för att sedan gjuta platta så man kan använda det som ett arbetsgarage.

Frågan är hur man ska göra. ska man gräva ur runt plintarna göra en ram runt och fästa syllpapp under väggkonstruktioonen och sedan gjuta. Självklart allt markarbete, isolering, armering osv innan.

Tar emot alla tips och funderingar med glädje;)

Ingen som har någon idé eller vet hur man ska gå till väga?

Hej Hurtig.

Inget ställe brukar vara det andra likt, så det kan ju med text vara svårt att berätta hur man går till väga, beroende på hur djupt plintarna sitter? Vad du har för material under asfalten? Hur byggnaden sitter ihop med resten av huset? Vad du har för stomme och tak på carporten?

Har du plats ( Och får bygglov) för en byggnad till på tomten, så kanske inte blir så mycket dyrare att bygga ett separat garage och behålla den gamla som den är. Utrymme får man väl inte för mycket av.

/ Barajag

HURTIG skrev:
Ingen som har någon idé eller vet hur man ska gå till väga?
Jag har sett det här på forumet. Du får söka. JAg kommer ihåg att det var nåt med att stötta, gräva, isolera, gjuta.

Tjenare! De är precis som barajag skrev att de beror på hur de ser ut. skicka upp bilder på de med olika detaljer så är de lättare att lämmna förslag = )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.