3 404 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
kallgarage-isolera grund
hej, tänkte bygga ett dubbel-kall garage o funderar på att skippa isolering i platta o även i sockeln, alltså bara betong rakt igenom o armera givetvis
detta för o kapa kostnader
väggar blir: 45x95+ utegips+ putsskiva, på taket taktegel
är detta dumt eller är det så man gör när det ända bara skall vara kall garage m portar??!
DD
detta för o kapa kostnader
väggar blir: 45x95+ utegips+ putsskiva, på taket taktegel
är detta dumt eller är det så man gör när det ända bara skall vara kall garage m portar??!
DD
Hej !
Jag byggde ett dubbelgarage 2003 som jag använder som kallgarage, jag använde L-element och isolerade med 20 cm i plattan och 95+45 i väggarna. Anledningen var att om jag vill ha ett varmgarage/mekarhörna i framtiden så är det inga problem (svårt att isolera under plattan efteråt
)
Mvh Peter
Jag byggde ett dubbelgarage 2003 som jag använder som kallgarage, jag använde L-element och isolerade med 20 cm i plattan och 95+45 i väggarna. Anledningen var att om jag vill ha ett varmgarage/mekarhörna i framtiden så är det inga problem (svårt att isolera under plattan efteråt
Mvh Peter
tack "gomma", det har du rätt i, det kan ju bli ett varmgarage en vacker dag
"bygganytt", ser ut som en plastbrunn, kan man ha det i kallgarage elle hur funkar det?
"bygganytt", ser ut som en plastbrunn, kan man ha det i kallgarage elle hur funkar det?
Klicka här för att svara