Hej, jag undrar om jag behöver padda min singelbädd på 2 dm som jag ska bygga garage på 7*11m ?
under singelbädden har jag väggfyll som tidigare är rejält packat av bilar.

vet att det är enkelt att padda, men jag har ju ingen o vill ju gärna spara kapital till andra saker i bygget!

Tack på förhand //N

Klart det skall packas. Bara dumsnålt att inte göra det. Du får ingen andra chans. Får du sättningar så kan du inget göra sen......   Kostar inte så många kronor att hyre en rejäl padda. Gjort på en timme sen !!
Hyr inte för liten bara. Ingen liten plattvibrator eller asfaltpadda !

kostar annars ca 350 + moms att hyra på Cramo för en dag.
Jag tror att jag kommer att göra ett försök att padda min makadambädd när jag bygger grunden.

EDIT: jag försöker inte vara ett eko, observera att vi svarade på samma tidpunkt!! :)

... tror nog du känner själv att 500 spänn är liten kostnad för riskeliminering på ett liknande projekt. Lycka till! :)

Ja du skall absolut padda! För dig räcker det att hyra en 150kg padda som du lätt fraktar på en vanlig bilsläpkärra. AMA föreskriver 6 överfarter med paddan, men det brukar vara gott resultat efter 4 också.

//Magnus, tidigare anläggare.

Du kan prova att ringa kommunen. Jag gjorde det och hyrde en 250kg padda en hel helg för 400:-. Hur smidigt som helst.
Håller just nu på med stenläggningen och har gjort 50 kvm så det är bara 50kvm kvar...

Lycka till!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.