Hej forumriddare av rang.
Kort fråga, hur många "normala" skottkärror är en m3 grus?

Nån som vet hur mycket man kan lasta på ett vanligt släp, (en -boogiesläp)?

En normal skottkärra rymmer ~ 90 liter, det innebär att 1 kbm = 11 kärror.

Lasten som en släp får ta varierar mycket. Det beror på hur den är konstruerad. 800 - 1000 kg bör du kunna lasta lagligt. Kolla skylten på släpen vad den får lasta.

• Gilla
swealp
  • Laddar…
Tips... om du ska hämta själv, åk till Jehanders i Riksten om du kan. Där kostar ett släpvagnslass 300sek oavsett hur mycket man lägger på. Egentligen är det en minimiavgift men det struntar dom i där. Jag lägger 2,5t på mitt släp och betalar fortfarande bara 300sek.

Angående vad du kan lasta....först kollar du släpets skylt....sedan bilens regbevis, sedan på ditt eget körkort.... ;)

300:- :eek:

Jag ger 170:- (inkl moms) per släpvagnslass här, iofs har jag bara köpt sandlådesand och drängrus men 170:- för en släpvagn kostar det oavsett storlek och mängd så länge det handlar om personbil som dragare. Det skiljer uppenbarligen rätt mycket från ställe till ställe.

W
200 kostar det i Gbg. Men det skiljer mycket runt om i landet.

Lostorp skrev:
300:- :eek:

Jag ger 170:- (inkl moms) per släpvagnslass här, iofs har jag bara köpt sandlådesand och drängrus men 170:- för en släpvagn kostar det oavsett storlek och mängd så länge det handlar om personbil som dragare. Det skiljer uppenbarligen rätt mycket från ställe till ställe.
Välkommen till Stockholm! :)

Wester skrev:
200 kostar det i Gbg. Men det skiljer mycket runt om i landet.
Var i Göteborg då?

Tack för alla svar!
MathiasS> var exakt i Riksten ligger Jehanders? Förbi gamla F18?

Man kan också åka till Hornbach som säljer 08 och 816 för 55 öre kilot.
Deras fördel är att de har öppet på kvällar och helger.

• Gilla
DanneH
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.