5 690 läst · 3 svar
6k läst
3 svar
Fixa garageuppfart med gammal asfalt
Har en garageuppfart ca 80 kvm med gammal asfalt (15-20 år) som börjat spricka och sjunkit där bilen stått.
Jag undra om det skulle funka att bara lägga ny asfalt ovanpå för att det ska bli fräscht och jämnt eller om man är tvungen att ta bort den gamla asfalten och göra om underarbetet? Jag menar underlaget borde ju vara ganska så komprimerat efter så lång tid? Undrar också vad det kan kosta per kvm att fixa ny asfalt på uppfarten? Bor i Norröpingstrakten.
Jag undra om det skulle funka att bara lägga ny asfalt ovanpå för att det ska bli fräscht och jämnt eller om man är tvungen att ta bort den gamla asfalten och göra om underarbetet? Jag menar underlaget borde ju vara ganska så komprimerat efter så lång tid? Undrar också vad det kan kosta per kvm att fixa ny asfalt på uppfarten? Bor i Norröpingstrakten.
Anlita några Engelska(tror jag det var) asfaltläggare. De kommer till din by och vänderuppochner på stället. Har du tur så kommer de faktiskt till dig och kör ut några skottkärror. Bra blir det nog aldrig men billigt kanske.
Hej
Ring till NCC, Skanska, PEAB eller något annat företag som håller på med asfalt. Dom kan ge dig ett pris på detta. Om man bara kan lägga ny asfalt eller måste ta bort den gamla kan man inte få svar på på ett forum, man måste se hur det ser ut.
Pris från 200:- kvm och uppåt.
Andreas
Ring till NCC, Skanska, PEAB eller något annat företag som håller på med asfalt. Dom kan ge dig ett pris på detta. Om man bara kan lägga ny asfalt eller måste ta bort den gamla kan man inte få svar på på ett forum, man måste se hur det ser ut.
Pris från 200:- kvm och uppåt.
Andreas
Att dom där Engelsmännen fortfarande håller på. Kan inte låta bli att vara imponerad av deras driftighet, även om dom inte skulle få komma i närheten av min uppfart med sina lurendrejar-fasoner. Det enda som man hör, är hur dom blåser folk, ändå finns dom kvar på marknaden. Som sagt, driftigheten hos dom är imponerande.