Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: Dec 2008
    Län: Ekerö

Jag är bortskämd med att ha vuxit upp med direkt tillgång till golvuppvärmt garage/verkstad så det något jag skulle vilja ha - varmgarage är ett definitivt krav och golvvärme är onekligen den överlägset härligaste värmen.
    Blir det för mycket arbete och för stor kostnad så blir det en luft-luft-pump istället, har en polare som har kyl/värme företag som jag får riktigt bra pris från så det är inte helt otroligt att det blir en sån variant istället.

Det finns lite andra projekt på huset och en luft-luft-pumpinstallation frigör ju ett antal timmar som kan läggas på annat så som sagt, det är inte alls otroligt att det till slut blir så. Vill dock först få klart för mig ungefär hur mycket det kostar i tid och pengar att fixa golvvärme... (finns ju heller inget som säger att man inte kan "uppgradera" garaget till att installera golvvärme om ngt år)

2.    länk #17
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2008
    Län: Kronobergs

Låter som du tänkt igenom det hela! Håller med, golvvärme är onekligen underbart gött, så visst är det värt en del jobb.

Lycka till med ditt bygge!

3.    länk #18
    Nykomling Medlem: Dec 2008
    Län: Ekerö

Tack för alla tips och rekommendationer, detta är verkligen ett kalasforum som jag kommer att besöka frekvent!! :-)

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson