11 945 läst ·
11 svar
12k läst
11 svar
Kährs Copenhagen ekgolv?
Jag har detta golv, mkt vackert!! Ett av de finare om inte finast tycker jag om man tittat på vanligt ek-golv!! Sen finns det ju vackra golv i andra material!
Just detta golv hör väl till de dyrare ek-golven, men inte några supersummor inte, ska du ha ett bra golv så får man betala, hur kul är det att ha laminat?!
Det är lagom liv i golvet, jag har sidanmattad lack. Det gular aningen med åren läste jag, men det är okej, blir så på nästan alla ekgolv om inte alla. Nästa ggn jag läggger golv så är drömmen att ha hela tiljor, men då måste man bo i hus, jag bor i lägenhet o kan inte spika i betonggolvet ;.)
Annars är "båt-däcks-golv" tufft o vackert! , men ska du ha ek så köpt detta du tittat på som jag har också.
Jag tycker att alla trägolv jag haft så blir det ganska lätt märken i, visst trätyper är hårdare än andra, finns tabellet på kärhrs hemsida om hårdheter på olika golvtyper. Det blir inte märken av stolar o möbler om du har tassar på benen, men tappar du nått så får du ett jack, så är det.
Copenhagen är jättefint golv!!
Just detta golv hör väl till de dyrare ek-golven, men inte några supersummor inte, ska du ha ett bra golv så får man betala, hur kul är det att ha laminat?!
Det är lagom liv i golvet, jag har sidanmattad lack. Det gular aningen med åren läste jag, men det är okej, blir så på nästan alla ekgolv om inte alla. Nästa ggn jag läggger golv så är drömmen att ha hela tiljor, men då måste man bo i hus, jag bor i lägenhet o kan inte spika i betonggolvet ;.)
Annars är "båt-däcks-golv" tufft o vackert! , men ska du ha ek så köpt detta du tittat på som jag har också.
Jag tycker att alla trägolv jag haft så blir det ganska lätt märken i, visst trätyper är hårdare än andra, finns tabellet på kärhrs hemsida om hårdheter på olika golvtyper. Det blir inte märken av stolar o möbler om du har tassar på benen, men tappar du nått så får du ett jack, så är det.
Copenhagen är jättefint golv!!
Tack, nattugglan jag är nu ganska säker på att det blir Copenhagen. Har också kollat de andra golven du föreslog, de är jätteläckra. Jag har läst någon stans att plank i små rum förstärker litenheten. Så det blir nog bäst med Kährs 3-stav. Det är också golvet som mest liknar de vi redan har.
Jo det har du nog rätt i, att markerande golv också förstärker känslan av rummets storlek. Sen något annat viktigt du säger att du redan har liknande golv, det är det viktigaste tycker jag!! Jättemånga som inte lärt sig att golven måste ha en helhet, o inte att man blandar olika golv hemma hur som helst, ser inte klokt ut, tyvärr gjorde jag själv denna miss förut.bibbi skrev:
Jag har fiskben i vardagsrummet, vad svårt beslut om jag skulle ha kvar det eller lägga över annat trägolv, men jag tror jag behåller fiskbenen, det är ju kultur samt mkt charmigt, dock rimmar det inte helt 100% med övriga golv, men det går.
Jag hade helst velat haft fiskbensparkett för det är så fint men för dyrt och krångligt att lägga in. Så det fick bli Kährs ek golv Siena 3-stav, som tidigare tydligen hette Copenhagen, istället och som jag precis lagt in . Jag har mattlackad borstad och det blev jättefint! Lite dyrare men värt priset, i alla fall utseende mässigt och hållbarheten vet jag ju inte än. Pappa tyckte den var lätt att lägga in och det såg lätt ut.
Haha, jag tror att han får nog av att kuska ner till Stockholm från Hudik ;o)
Jag var med när mamma och pappa la golv hemma hos dem och det låter på pappa som han tycker Siena är lättare. Sen tycker jag att plankorna ser finare ut också, det är inte många man måste "vänta med tills senare" och kassera. Jag köpte också åtta pack + 3 pack av grannen. Det var så jag såg golvet och fastnade för det! Jättesnyggt!
Jag vet inte hur det kommer att matcha fiskbensparketten, kunde du inte ha fortsatt med det då? Vet en kille i min styrelse som gjorde en fortsättning på sitt fiskbensparkett och slipade upp den gamla sen så att det blev samma nyans. Men den parketten verkar svår att lägga.
Jag var med när mamma och pappa la golv hemma hos dem och det låter på pappa som han tycker Siena är lättare. Sen tycker jag att plankorna ser finare ut också, det är inte många man måste "vänta med tills senare" och kassera. Jag köpte också åtta pack + 3 pack av grannen. Det var så jag såg golvet och fastnade för det! Jättesnyggt!
Jag vet inte hur det kommer att matcha fiskbensparketten, kunde du inte ha fortsatt med det då? Vet en kille i min styrelse som gjorde en fortsättning på sitt fiskbensparkett och slipade upp den gamla sen så att det blev samma nyans. Men den parketten verkar svår att lägga.
Swe_Mala, tack för infon. Det låter betryggande, speciellt som det här är första gången jag jag lägger golv. Men Skåneinviten gäller dig också, jag bjuder på spettkaka! 
Fortsatt med fiskbensparketten, ja...fast rummen är nästan för små för att lägga fiskben i. Det rör sig om hall, kök och en kammare på totalt 20-21 kvadrat för alla tre rummen. Eller kan man ha fiskben i så små rum? Skulle egentligen behöva se en bild.
Finns annars en väldigt inspirerande och bra tråd här med bilder och info om att lägga fiskbensparkett. Blir hur snyggt som helst, men betydligt mer arbete. Det får bli en annan gång (om du nu inte nappar på det finfina erbjudandet
.
Fortsatt med fiskbensparketten, ja...fast rummen är nästan för små för att lägga fiskben i. Det rör sig om hall, kök och en kammare på totalt 20-21 kvadrat för alla tre rummen. Eller kan man ha fiskben i så små rum? Skulle egentligen behöva se en bild.
Finns annars en väldigt inspirerande och bra tråd här med bilder och info om att lägga fiskbensparkett. Blir hur snyggt som helst, men betydligt mer arbete. Det får bli en annan gång (om du nu inte nappar på det finfina erbjudandet
Vi har precis lagt klart hela huset med Kärhs Copenhagen, sidenmattad ek. Har nog aldrig sett något så snyggt. Det var lätt att lägga och skarvarna syns inte alls!
//Sara
HUS PÃ G - HUS PÃ PLATS! - HUS BYGGS...
//Sara
HUS PÃ G - HUS PÃ PLATS! - HUS BYGGS...
Kärhs Copenhagen, sidenmattad ek, passar också jättabra till mitt finskbensgolv h emma,
Klicka här för att svara