Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Wisentduals avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: May 2011
    Län: Uppsala

När vi gick från ÖoB:s Spar till Whiskas började vår katt växa ordentligt så det är nog lite skillnad på innehåll!

Edit: lite väl OT

Sent from my X10i using Tapatalk

2.    länk #17
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2010
    Län: örebro

Jag håller inte med om att dom är så billiga på Byggmax, köper allt mitt virke o skivor hos den lokale bygghandlarn. Billigare lr samma pris som byggmax på de mesta, iaf med min rabatt. Det enda jag köper på byggmax är spik o skruv.

3.    länk #18
    thomasxs avatar
    Forumgud Medlem: Dec 2004
    Län: VG
    Inloggad
    Jag håller inte med om att dom är så billiga på Byggmax, köper allt mitt virke o skivor hos den lokale bygghandlarn. Billigare lr samma pris som byggmax på de mesta, iaf med min rabatt. Det enda jag köper på byggmax är spik o skruv.
    "med min rabatt" - Du får ju ändå jämföra listpris mot listpris. Att du sen har rabatt är ju bra för dig, men det gör inte byggmax mindre billigt i generell jämförelse.

4.    länk #19
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2010
    Län: örebro

Det gäller vell bara att förhandla/pruta, rabatt kan nog alla få. Och jämför byggmax vs rinkaby på tex avloppsrörs grejor, typ dubbla priset på byggmax.

5.    länk #20
    thomasxs avatar
    Forumgud Medlem: Dec 2004
    Län: VG
    Inloggad
    Det gäller vell bara att förhandla/pruta, rabatt kan nog alla få. Och jämför byggmax vs rinkaby på tex avloppsrörs grejor, typ dubbla priset på byggmax.
    I så fall tycker jag byggmax är mycket schysstare som inte försöker lura dom som inte inser/vill/orkar/kan med att ställa sig och pruta varje gång man ska handla.

Rinkaby är ju bra, men lite långt att åka bara.

Det jag tycker är sämst med byggmax är deras begränsade sortiment. Dom har vad som behövs för att baka en kaka, sägs det i reklamen, men bara om man bakar utan ägg, smör, fyllning och glasering Åsså den sanslöst undermåliga servicen. Har helt slutat handla pellets där eftersom det är sånt bök att få någon att ställa på pallen på kärran min.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42