3 119 läst ·
18 svar
3k läst
18 svar
Tjänar jag på detta?
Nu kommer lite bilder, väldigt suddiga dock. Måste lära mig att hämta riktiga kameran istället för att ta med mobilen, som gör att det ser ut som att man bor i en rivningskåk på 70-talet. Vi rev upp det gamla golvet och började regla. Bjälkarna låg med 1200 - 1400 mm avstånd och ovanpå dessa hade man lagt både det ena och det andra för att få upp golvet, då rören till elementen går i bjälklaget. Bort med det gamla och uppregling så att cc blev 600mm.
Reglingen gick bra, dock jäkligt knixigt på sina ställen. Men nu ligger golvet på plats, och det känns väldigt bra. Tack för era tips! Nu är det bara väggar och tak kvar, så fler frågor lär det bli.
Reglingen gick bra, dock jäkligt knixigt på sina ställen. Men nu ligger golvet på plats, och det känns väldigt bra. Tack för era tips! Nu är det bara väggar och tak kvar, så fler frågor lär det bli.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Bra jobbat!
Enligt min åsikt finns det inte något som slår ett enkelt, robust furugolv!
Detta ser kanon ut
Enligt min åsikt finns det inte något som slår ett enkelt, robust furugolv!
Detta ser kanon ut
Tack!
Golvet innan var riktigt rejält och genuint. Men tyvärr var det stora glipor överallt och nivåskillnader på flera centimeter. Antaligen orkade de inte lägga energi på vindsgolvet. Brädorna tänkte jag spara och hyvla till någon gång då tiden finns.
Klicka här för att svara