Satt och läste, och läste, och läste här på forumet utan att bli riktigt klok på hur jag ska lösa problemet. Har ett rum på ca 4-5kvm där nedanstående fläck tyvärr har uppstått.
http://tinypic.com/r/11jc9qa/5

Hur löser man detta? Problemet är att allt måste vara löst tills på måndag, jag är alltså, återigen, stressad! :(

Då det är 3-4år sen golvet slipades senast så har det gulnat lite, varpå jag är rädd att det blir en vit fläck om jag bara lagar det lokalt. Vad tror ni?

Har tillgång till en kantslip samt normala handslipmaskiner, var av en relativt stor. Tror ni man kan lösa det med detta?

Vissa skriver att det inte är några problem att slipa ett golv, medans andra ger sken av att det bara är proffshjälp som gäller. Jag är händig, envis men novis på detta området.

Vad tror ni? Hur löser jag detta?

Ja, det är väl bara att slipa i vanlig ordning. Så mycket annat är väl inte att fundera på. Tror du fläcken gå ner väldigt djup?

Att det blir en lite ljusare fläck där du slipat är inte mycket att göra åt. Men den gulnar den med efter ett par år.

Nej, väldigt djupt tror jag inte det ska vara. Provslipade på fläcken i morse med sandpapper för hand och det släppte relativt lätt. Kanterna av fläcken verkar vara lite tuffare, men inte heller de omöjliga.

Men maskiner etc, det räcker med en vanlig handslip? Vill inte ha en ljusare fläck utan tänkte isf köra hela rummet.

Om golvet har tryckts ihop så kan du försöka att ånga på träet för att få det återgå till sin ursprungliga form.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.