Hej i mitt hus så har jag ek parkett i vardagsrummet och i köket har jag klinker och dom 2 rummen sitter ihop med rarandra med en övergångslist imellan.

Problemet jag har är att den gjutna plattan inte är helt i våg under parkett golvet där ifrån övergång och 1,5 meter in i parkett golvet så man känner när man trampar att golvet åker ner och sen upp när man släpper foten ifrån golvet.

Jag har provat föra under tidnings papper för att få det jämnt men det är jätte svårt att få det jämnt så finns det inte något man kan föra under som är helt själv avjämnande.

Man kan ta bort övergångs listen och lyfta på golvet 15 cm upp så man får in saker utan problem men behöver vara något helt självavjämnande.

Det går inte ta upp golvet och flyta då man måste ta upp hela golvet då.
Förslag?

Tacksam för hjälp!

Prova skjuta under foam, som ska läggas under när man lägger golvet, det kan hända att golvet gungar om man till exempel inte har lagt foam under hela parketten. Annars provar du att lägga under en masonit remsa

jag har skjutit under papper foam men det är jätte svårt att få till det.
Jag förstår inte varför.
Jag har provat mig fram i flera dagar utan att få det helt bra.

Det finns inget som formgjuter sig själv och håller sig sen ??

Hej, jag hade lyft golvet, sprutat in fogskum och släppt golvet försiktigt. Sedan skulle jag lagt på ett vattenpass och justerat tills fogskummet är torrt. Detta låter kanske galet och det kanske det är men om du verkligen inte orkar ta upp hela golvet och flytspackla så kanske detta fungerar. Hoppas du löser det oavsett metod!!

Sent from my E10i using Byggahus

• Gilla
JeppeKa
  • Laddar…
fogskum växer ju så det är nog ingen bra ide

Jag vill minnas att det finns fogskum som slutar växa när det stöter på motstånd. Fast det känns ändå lite riskabelt. Skiter det sig så får man lik förbannat plocka upp golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.