Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Dec 2008
    Län: Skåne

clickgolv som inte ligger riktigt bra

Jag har haft en hantverkare som har lagt wicanders cork comfort klickgolv åt mig. Undergolvet är oisolerad betongplatta med lite rester av gammal matta.

Tyvärr klapprar golvet lite, på ett par ställen ligger det helt enkelt en bit från underlaget.

(Dessutom har han inte lagt plastfolie under och det är för tajt mot vägg, båda dessa saker står i läggningsanvisningen.)

Tiden är lite knapp tyvärr, oklart om han hinner fixa till det innan vi måste börja inreda.

Om jag skulle brottas med det själv då. Skulle det, tror ni, räcka att lägga 2mm foam eller borde man spackla, och är detta i så fall svårt?

Ät det ok att lämna det som det är "tills vidare"?

2.    länk #2
    mycke_nus avatar
    Gudfader Medlem: Feb 2008
    Län: Gotland

Låter som en riktig slarver..

Det lär väl inte bli lättare att åtgärda senare, så är det inte lika bra att fixa det nu?

Om man numrerar alla bitarna (skriv på maskeringstejp, tex) går det snabbt att plocka upp golvet och lägga tillbaks det igen. (Jag plockade upp ett halvt golv som blev skadat mitt på direkt efter läggning, det tog bara ett par timmar.)

Tag bort mattresterna, jämna till med flytspackel, lägg plast, foam, och kapa bitarna längs väggarna.

Frågan är väl bara om du inte skall anlita någon annan..
    Hempulare. Renoverar Gotlandsgård på heltid.

3.    länk #3
    1337s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2008
    Län: Västra götaland

Mina erfarenheter av Wicanders korkgolv är att det går sönder väldigt lätt när man försöker plocka upp det. Å andra sifan ligger det inte till sig heller, inte de första månaderna iaf.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Feb 2009
    Län: Västra Götalands län

Tag bort mattresterna, jämna till med flytspackel, lägg plast, foam, och kapa bitarna längs väggarna.
    Flikar in en fråga.. Jag har precis tagit bort en gammal plastmatta i köket och det satt riktigt jäkligt, så det finns en del mattrester kvar. Hur tar jag bäst bort dem? Slipar för hand? Utrymmet är bara 8 kvadrat. Tänkte lägga ett laminat klickgolv.

edit: det gamla golvet var limmat med en massa kontaktlim och det finns förstås limrester kvar över hela ytan. kan jag låta det ligga kvar? det gör väl att det skiljer 1 mm mellan ytor där lim finns och ytor där lim inte finns...

mvh,

Claude
    Senast redigerad av Cloud 2012-03-27 13:51

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42