Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2011
    Län: Skåne

Idéer och förslag kring lösning i öppning mellan kök och vardagsrum?

Hej!

För ett tag sedan renoverade jag mitt kök. Jag öppnade då upp ett hål i en vägg för ändrad planlösning. Detta medgav dock en nivåskillnad i golven mellan kök och vardagsrum.

Idag har jag en "provisorisk" tröskel men jag behöver hjälp/tips för en bra lösning kring hur jag snyggast sätter golvlist runt den nya öppningen och får dit tröskeln på ett snyggare sätt.

Bifogar två bilder. 1 och 2, som det ser ut idag och 3, ungefär som jag tänker mig.

Ni kanske noterar att det ligger en flexslang under tröskeln, vill poängtera att det INTE ligger el i denna.

Tacksam för förslag och idéer!
    Otto Nelson
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Photo 2012-01-29 14 05 02.jpg
Visningar:	8
Storlek:	98.2 KB
ID:	57036  

Namn:	Photo-2012-01-29-13-58-32.jpg
Visningar:	6
Storlek:	49.5 KB
ID:	57042  

Namn:	Photo-2012-01-29-14-04-09.jpg
Visningar:	6
Storlek:	56.1 KB
ID:	57043  

Senast redigerad av Ottomatic 2012-01-29 13:40 Anledning: bilderna blev fel...

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42