Nykomling
Medlem: Oct 2008
Län: Blekinge
Gummimatta i trappa
Vi planerar att renovera vår U-trappa. Och vi har fått en ide att lägga en Gummimatta i trappan typ Trelleborg pastill. Någon som har erfarenheter av gummimattor och särskilt i trappor?
Senior medlem
Medlem: Oct 2010
Ålder: 25
Län: Kalmar
Vi har en gammal gummimatta i vår trapp och den är fortfarande fin så jag kan rekommendera den. Färgen håller också för våran är röd. Tyckte den var fin så vi har inte bytt.
90% av det man gör är bättre än en så kallad fackman. Dom flesta har bara lärt sig att göra det fort.
Forumgud
Medlem: Nov 2007
Län: västragötaland
Vi har en på jobbet. Trappstegs bitarna har slitits sönder på något ställe och då är mattan bara ca 2 år tror jag. Är ju klart större slitage än hemma miljö med ett hundratal personer som går upp och ner ett par gånger/dag med skorna på. Annars är den snygg. Har för mig att de var tvungna att vaxa den för att få rätt ytfinnish.
Nykomling
Medlem: Mar 2010
Län: Jämtlands
Kanske kan bli ett litet problem att få snyggt eftersom det är en trappa av U-typ vilket innebär att "pastillerna" kommer att delas. Jag skall själv montera en sådan matta (typ Mondo) i ett kök men där är rektangulära ytor.