Byggahus.se
Har sett att denna typen av fråga varit uppe mycket, men jag blir nog tvingen att fråga igen, trots att jag sökt efter svar.

Har ett riktigt gammalt slitet golv i ett rum ännu ofärdigt rum, det golvet är i runda slängar 120år, för jag tror inte det är bytt under husets levene.

Det är ett snyggt golv, snett och vint, rejäla plank och spikar, ser väl använt ut, ungefär som jag vill ha det faktiskt, förutom att jag vill ha det vitare.
Jag vill inte ha det helvitt, utan det ska vara mer shabby chic för det passar rumet som handen i hansken.

Jag har inte tänkt slipa det för då försvinner skönheten med att det inte är jämt, och ådrorna försvinner ju som är så vackert framhävande nu.

Jag kan inte se att golvet varit behandlat med något, tittat jag på det noga ser det bara gammalt, torrt och slitet ut.

Så vad rekomenderas idag, hur gör jag det och hur blir det med spikarna, de har jag gärna som de är, mörka, men då får jag antingen täcka dom elr på nåt sätt ta bort det medlet jag använt på träet.

Tillläggas kan att jag vet att detta golvet inte kommer leva för evig, jag kommer få göra nåt åt det inom en 5-10 år, men fram till dess vill jag ha det vitare.

Vh Micke

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.