Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Aug 2011
    Län: Stockholm

Vill köpa gammal parkett

Hej!

Finns det någon som kan tipsa om var man kan köpa gammal parkett? Funkis eller äldre!

Tack på förhand.

/VERSAL

2.    länk #2
    Moderator Medlem: Feb 2005

Pratar vi stavparkett? Och menar du begagnad parkett eller ny i ngn. gammal stil?

3.    länk #3

Hej, precis - stavparkett i någon form, mönsterlagd t ex fiskben. Gammal/begagnad. Men det kan ev. vara intressant med ny i gammal stil!

4.    länk #4
    Moderator Medlem: Feb 2005

Stavparkett är inte mönsterlaggd, den består av korta massiva spontade ekbitar, dessa läggs sedan i lämpligt mönster.

Jag frågade efterssom jag har ca 30 - 40 kvm begagnade stavar som jag hade tänkt lägga tillbaka efter en renovering. Golvläggarfirmorna avrådde från att lägga tillbaka de gamla, de är aldrig helt raka om de legat på golvet. Några firmor vägrade befatta sig med begagnade stavar, andra angav att visst går det att lägga gamla, men det tar så mycket längre tid (måste passa in bitar med "rätt" krökning mot varandra) att det blir billigare att lägga nya.

Är du intresserad så kan du få köpa mina överblivna stavar (jag har varnat dig).

5.    länk #5

Aha, intressant. Återkommer!

6.    länk #6

Kan jag ta ditt nummer/mail?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson