Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: May 2009
    Län: Stockholm

Har du någonsin sett holländskt förband läggas på det här sättet? Jäkla hantverkare.

Idag skulle hantverkarna lägga golvet. Har köpt Ek Holländskt förband från Golvabia. Kommer hem och ser det här:

Är det verkligen ett ok sätt att lägga golv? Vad ska jag säga till dem?

I min värld skulle det se ut så här:

Klicka på bilden för en större version

Namn:	bild.jpg
Visningar:	55
Storlek:	93.9 KB
ID:	50084  

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Aug 2009
    Län: X

Gör om gör rätt!

3.    länk #3

Även om det skulle vara ok att lägga i raka linjer, så är ju linjerna knappast raka!

4.    länk #4
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Ålder: 33

Men om något så borde dom ju fattat att det inte är okej som dom har lagt det? Ser ju inte klokt ut...

Reklamera!

5.    länk #5
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

Ingen hantverkare som har lagt det golvet.....
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Västra Götaland

Fyfasen, det där var nog bland det värsta jag har sett.

Övre golvet var dock riktigt snyggt, vad kostar det per kvadratmeter och är det faner eller omslipningsbart?

7.    länk #7
    Senior medlem Medlem: Sep 2009
    Ålder: 33

Påminner lite om en kompis som skulle lägga IKEA golv i V-rum, han frågade om jag kunde hjälpa till och givetvis kunde jag det - Ett par veckor fram i tiden...
    2 veckor senare ringde han och sa att det var ju inga problem - Rummet var precis 2 plankor brett!!
    Generalskarv i mitten av rummet såg banne mig inte klokt ut - Men rätt så likt ditt... Jag fick iaf hjälpa till med rivningen!

Om det där reser sig så reser det sig ordentligt då alla skarvar ligger nästintill i linje..

8.    länk #8
    ciias avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2009
    Län: Blekinge

Jisses! Ser inte klokt ut!

9.    länk #9
    Gudfader Medlem: Mar 2005

Ursäkta en oinvigd, men vilket av golven är fel och vilket är rätt?

10.    länk #10
    Senior medlem Medlem: Jan 2009

Ursäkta en oinvigd, men vilket av golven är fel och vilket är rätt?
    Det nedersta är fel.

11.    länk #11
    Junior medlem Medlem: May 2008

Jag gissar att det övre är "rätt" och det undre fel.
    Satt och tittade en stund på bilden av det övre golvet och tyckte det rörde sig.... Det beror ju naturligtvis på ådringen i de "stående" men läskigt ändå...

12.    länk #12
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2008
    Län: Västra Götaland

Du måste återkomma och presentera hur "hantverkaren" förklarade sitt arbete. Hårresande.

13.    länk #13
    Senior medlem Medlem: Aug 2010
    Län: Västernorrland

Var hittade du hantverkaren? På blocket?

Precis som någon annan redan varit inne på tvivlar även jag på att de är riktiga golvläggare. Så här skulle inte ens en normal hemmafixare göra.

Har de lagt mönstret på detta sätt skulle jag även kontrollera hur mycket mellanrum de har till väggen, om det finns generalskarvar någonstans, etc, etc. Detta eftersom de uppenbarligen inte har en aning om hur man lägger ett golv.

Tråkigt...

14.    länk #14

Ja på blocket. Ett mycket litet och enkelt jobb (trodde jag) i en friggebod.

15.    länk #15
    Senior medlem Medlem: Aug 2009

En bra sanning idag, med det tryck de duktiga hantverkarna har på sig är att om hantverkarn behöver annonsera ut sig på blocket så är han inget vidare....

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson