Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Sep 2010
    Län: Västra götaland

Gå på primat golv?

Hej, jag ska lägga klinkers i hallen (3.5 kvm) med vattenburen golvvärme (12 mm slang). Underlaget är träbjälklag (cc 30) med 22 mm spånskiva och jag ska lägga 2.5mm armeringsnät och fylla upp med ca 25mm fiberförstärkt flytspackel (från LIP).

Över till frågeställningen; innan jag gjuter in slangen vill jag låta rörmokaren koppla upp och provköra systemet så det inte finns några läckor. Innan jag lägger ut armeringsnätet och slangen behöver jag behandla med primer men vad jag förstått ska det helst inte gå för lång tid mellan det att primern torkat och man spacklar. Problemet är att det kommer ju alltid ta lite tid att lägga ut nät, fästa slang och sedan vänta på rörmokarn plus att man kommer vara tvungen att gå runt uppe på det primade golvet när man gör dessa saker. Hur stor roll spelar detta eller hur löser jag det bäst?
    Senast redigerad av krakerod 2010-11-02 12:58

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västsverige

Inga bekymmer. Prima noga och framför allt låt det torka ordentligt. Finns det håligheter där spacklet kan rinna in, täta innan armering. Mkt lättare. Fixa sedan armering etc. Det är faktiskt inte krav på att hoppa omkring på nyprimade golv med skitiga skor etc. När det är färdigt, dammsug noga ----> spackla.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson