Hej!

Vi ska lägga ett marmoleum klickgolv i rutmönster med ljusgrått och mörkgrått i ett sovrum som tidigare varit ett gammalt kök.

Nu till min smakfråga:
Är det snyggast att lägga diagonalrutigt eller vanliga raka rutor? Jag tänker mig sett från dörren där man kommer in i rummet. Vilket kommer se mest "harmoniskt" och trevligt ut? Tar gärna emot många synpunkter:)

Var mycket nära att lägga golvet du pratar om i vårt kök, men till sist lyckades vi lägga den massiva ekparketten istället. Skulle vi lagt hade vi lagt på diagonalen. Jag upplevde den ljusgråa som väldigt blå och tyckte därför att golvet varken kändes "harmoniskt" eller såg (hem)trevligt ut. Det hade blivit ett ganska kallt golv och personligen tycker jag inte att det alls passar i ett sovrum ... men smaken är som baken!

Hehe, smakfrågan gällde inte om marmoleum passar i ett sovrum eller inte:-) Även om jag gissade att jag skulle få synpunkter på den saken också. Jag tar din röst på diagonalläggning på allvar. 1-0 till diagonalläggning alltså:-)

Edvuld skrev:
Jag lade diagonalt i köket,
Är jag ute och snurrar, men visst har du lagt dem raka och inte på diagonalen! :S

Mönstret är diagonalt från början, med varannan ruta i rött. Sen har jag tagit bort alla röda i varannan rad, och varannan röd i de raderna där de finns kvar.

Här får du en jättefin paint-bild, mitt kök var inte så stort så det är inte så lätt att se hur jag menar =)

• Marmoleum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ena golvet är lagt på diagonalen och det andra inte. Jag menar fortfarande att ditt golv Edvuld, är lagt rakt och inte på diagonalen.

• images.jpg
  • index.jpg
Jaha, du menar så, då missförstod jag. Jag tänkte inte på hur plattorna var sågade, utan hur mönstret blev i slutändan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.