Hej!
Vi ska lägga ett marmoleum klickgolv i rutmönster med ljusgrått och mörkgrått i ett sovrum som tidigare varit ett gammalt kök.
Nu till min smakfråga:
Är det snyggast att lägga diagonalrutigt eller vanliga raka rutor? Jag tänker mig sett från dörren där man kommer in i rummet. Vilket kommer se mest "harmoniskt" och trevligt ut? Tar gärna emot många synpunkter
Vi ska lägga ett marmoleum klickgolv i rutmönster med ljusgrått och mörkgrått i ett sovrum som tidigare varit ett gammalt kök.
Nu till min smakfråga:
Är det snyggast att lägga diagonalrutigt eller vanliga raka rutor? Jag tänker mig sett från dörren där man kommer in i rummet. Vilket kommer se mest "harmoniskt" och trevligt ut? Tar gärna emot många synpunkter
Var mycket nära att lägga golvet du pratar om i vårt kök, men till sist lyckades vi lägga den massiva ekparketten istället. Skulle vi lagt hade vi lagt på diagonalen. Jag upplevde den ljusgråa som väldigt blå och tyckte därför att golvet varken kändes "harmoniskt" eller såg (hem)trevligt ut. Det hade blivit ett ganska kallt golv och personligen tycker jag inte att det alls passar i ett sovrum ... men smaken är som baken!
Hehe, smakfrågan gällde inte om marmoleum passar i ett sovrum eller inte
Även om jag gissade att jag skulle få synpunkter på den saken också. Jag tar din röst på diagonalläggning på allvar. 1-0 till diagonalläggning alltså
Jag lade diagonalt i köket, men hoppade över varannan rad eller vad man ska säga för att inte få in för mycket rött i golvet.
Finns några bilder i denna tråden: http://www.byggahus.se/forum/koek/94417-renoverat-koeket-foer-17-000-a.html
Finns några bilder i denna tråden: http://www.byggahus.se/forum/koek/94417-renoverat-koeket-foer-17-000-a.html
Mönstret är diagonalt från början, med varannan ruta i rött. Sen har jag tagit bort alla röda i varannan rad, och varannan röd i de raderna där de finns kvar.
Här får du en jättefin paint-bild, mitt kök var inte så stort så det är inte så lätt att se hur jag menar =)
Här får du en jättefin paint-bild, mitt kök var inte så stort så det är inte så lätt att se hur jag menar =)
Klicka här för att svara