Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholm

moland parkett golv från Hornbach

Hejsan.

är det någon som testat Moland parkett golv från Hornbach och kan lämna ett utlåtande?
    De har ett lackat för 199 kr och ett mattlackat för 239 kr.

Finns även underlagsfoam på hornbach som uttryckligen säger att det dämpar ljud.
    Någon som testat detta? Lite dyrare än vanlig undelags foam, men kanske värt det?

Tack på förhand.

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Feb 2009
    Län: Mölndal

Jag är också inne på att köpa Moland parkett vore bra med ett utlåtande innan

3.    länk #3

Skall köpa golvet idag och kommer lägga det i helgen.

Fredrik, jag åkterkommer med info om hur det gick och upplevelser (inte för att jag tror att man kan se så mycket när man lägger, det, antar att det är om nått år man kan lämna ett ordentligt utlåtande...)

4.    länk #4

jag har också slagit till på deras golv det blir säkert bra

5.    länk #5

Det är bra Fredrik, då slipper jag vara ensam ifall det är åt helvete

köpte du lackade eller mattlackade ?

6.    länk #6
    bumpaberras avatar
    Senior medlem Medlem: Feb 2007
    Ålder: 41
    Län: ÖREBRO

Jag hade det i förra huset och tyckte de var sådär. 3-staven lackad var väl ok men 1-staven gick isär rätt mycket.
    Once you pop, you can't stop

7.    länk #7
    Junior medlem Medlem: Apr 2008
    Län: Västra götaland

Använde mattlackade 3-staven i höstas och tyckte den var svår att göra ren, såg flammig ut i släpljus efter torkning. Lätt att lägga.

8.    länk #8

Har nu lagt golvet och tycker att det blev kanonfint.
    Det var väldigt lätt att lägga, dock krävdes det en del bankande för att få in det på längden, men det är väl bara positivt då det inte borde släppa så lätt då....
    tappade en vinkelhake rakt ner i golvet från stolshöjd och det blev ett ordentligt jack i golvet. Vet inte om det innebär att det är lätt att repa eller om det blivit sånt jack i alla golv. Det är första golvet jag lagt så kan inte jämföra läggning och sånt med andra golv.

Men just nu är jag jättenöjd, har blivit av med den fuuuuula oranga plastmattan och fått ett snyggt trägolv istället

om några år lär väl kvaliten visa sig med kan jag tänka

9.    länk #9

Nu har jag lagt i ett rum med 1 stavig ek, tyckte också att golvet var bra att lägga, bättre än byggmax golvet jag lagt tidigare

10.    länk #10
    Nykomling Medlem: Feb 2012
    Län: Skåne

Vill varna alla som funderar på Moland golv. Vi köpte till hela huset. Golvet var jättefint, tyvärr höll det inte särskilt länge... Inom någon måndad började det spricka och vi hade även en hel del fanersläpp. Hade ute besiktningsman från golvbranschens riksförbund som konstaterade fel och som ansåg att golvet var felaktigt och borde bytas ut. Golvet hade troligtvis inte torkat tillräckligt länge. Golvet var gjort i China och Moland kunde inte heller redogöra för produktionsförhållande, material mm.

Tyvärr var deras reklamationshantering under all kritik, det slutade med att vi efter två år köpte nytt golv för egna pengar. En dyrköpt erfarenhet. Dagens tips, akta er för Moland!!!

11.    länk #11
    Nykomling Medlem: May 2012

Jag la Moland 3-stav vitlaserad ask i köket för några månader sedan efter att ha valt bort klinker och golvvärme. Jag håller med "Felde" om att det är ganska skört. Testade att leka lite med en spillbit för att se hur det klarade sig och det var ganska lätt att repa, så det bör man väl kanske tänka på.. Annars tycker jag det var lätt att lägga och håller sig fint "so far".
    Eftersom jag har det i köket så kladdade jag även på någon form av tätning mellan alla skarvar vilket inte kändes som allt för mkt besvär.

Återkommer om det blir något problem med det

Mvh Carl

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42