Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2009
    Ålder: 30
    Län: Bohuslän

Lägga golv ovan tryckt trall??

Hej på er allihopa.
    Skall snart när våren sätter igång på allvar fortsätta med mitt altan/uterum projekt,
    jag har idag en trall ca 70 cm ovan mark som jag tänkt att isolera underifrån med tex cellplast.
    Min fråga är kan man lägga ett flytande golv ovanpå trallen sedan för att få det lite lättare att hålla rent?
    Tacksam för svar

2.    länk #2
    ByggareNicks avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2009
    Län: Stockholm

Vad för golv skall du lägga som har så låga krav på underlag?
    Jag skulle aldrig göra det.

3.    länk #3

Vill ju ha ett "tätt golv" av något slag på grund av allt söl som kommer bli smulor saft och diverse så att det är lätt att städa.

4.    länk #4
    ByggareNicks avatar
    Län: Stockholm

Ok. Jag menar att du inte kommer kunna behålla trallen under. Dra bort trallen och lägg furuplank. Då har du ju ett färdigt golv oxå. Eller spån och de golv du skall ha.

5.    länk #5
    Län: Norrbottens län

Hej !

Hade lagt selitflex på trallen som du tejpar i skarvar och en bit upp på väggarna med alu-tejp
    http://p112335.typo3server.info/index.php?id=149&L=10

Sedan lagt på något laminatgolv

6.    länk #6

Verkar ju kunna vara en bra ide nån som vet vad det kostar?

7.    länk #7

Jag köpte det på hornbach kommer tyvärr inte ihåg vad det kostade..

8.    länk #8
    Forumgud Medlem: Feb 2005
    Län: Västmanlands län

Vill ju ha ett "tätt golv" av något slag på grund av allt söl som kommer bli smulor saft och diverse så att det är lätt att städa.
    Är inte smulor lättare att få bort från ett golv fullt av springor? Bara att sopa så åker de ner.
    Ksund
    Byggt i Kvicksund (Västerås Kommun).

9.    länk #9

ja ner på cellplasten som jag kommer att lägga underifrån blir ju inte så bra med saft och smulor och dylikt där.

10.    länk #10
    Forumgud Medlem: Feb 2005
    Län: Västmanlands län

ja ner på cellplasten som jag kommer att lägga underifrån blir ju inte så bra med saft och smulor och dylikt där.
    Ah, japp...
    Ksund
    Byggt i Kvicksund (Västerås Kommun).

11.    länk #11

Om du inte får tag på Selitflex kan du lägga åldersbeständig plast, foam, laminatgolv.

Glöm dock inte att skarva minst 30 cm vid skarv samt att göra uppvik på vägg.. Dessa uppvik döljer du sedan med golvlister

12.    länk #12

ok tack för tipsen

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42