18 183 läst ·
11 svar
18k läst
11 svar
Lägga golv ovan tryckt trall??
Hej på er allihopa.
Skall snart när våren sätter igång på allvar fortsätta med mitt altan/uterum projekt,
jag har idag en trall ca 70 cm ovan mark som jag tänkt att isolera underifrån med tex cellplast.
Min fråga är kan man lägga ett flytande golv ovanpå trallen sedan för att få det lite lättare att hålla rent?
Tacksam för svar
Skall snart när våren sätter igång på allvar fortsätta med mitt altan/uterum projekt,
jag har idag en trall ca 70 cm ovan mark som jag tänkt att isolera underifrån med tex cellplast.
Min fråga är kan man lägga ett flytande golv ovanpå trallen sedan för att få det lite lättare att hålla rent?
Tacksam för svar
Vad för golv skall du lägga som har så låga krav på underlag?
Jag skulle aldrig göra det.
Jag skulle aldrig göra det.
Vill ju ha ett "tätt golv" av något slag på grund av allt söl som kommer bli smulor saft och diverse så att det är lätt att städa.
Ok. Jag menar att du inte kommer kunna behålla trallen under. Dra bort trallen och lägg furuplank. Då har du ju ett färdigt golv oxå. Eller spån och de golv du skall ha.
Verkar ju kunna vara en bra ide nån som vet vad det kostar?
ja ner på cellplasten som jag kommer att lägga underifrån blir ju inte så bra med saft och smulor och dylikt där.
Om du inte får tag på Selitflex kan du lägga åldersbeständig plast, foam, laminatgolv.
Glöm dock inte att skarva minst 30 cm vid skarv samt att göra uppvik på vägg.. Dessa uppvik döljer du sedan med golvlister
Glöm dock inte att skarva minst 30 cm vid skarv samt att göra uppvik på vägg.. Dessa uppvik döljer du sedan med golvlister
ok tack för tipsen 
Klicka här för att svara