Bom under klinker

Posta svar
Nytt ämne

Ämnesverktyg

2010-03-14, 21:00
Citera |  #1

Forumgud

Medlem: jun 2006
Bom under klinker

Hur fixar man att fixmängden blev för dålig, ihåligt ljud när man knackar på plattan sägs tyda på för lite massa under? Ta upp o göra om enskilda plattor/partier? Eller låta det vara?

Kjell G

2010-03-15, 02:45
Citera |  #2

Fullvärdig medlem

Medlem: feb 2010
Län: Västra Götalands Län
Var då, i badrummet? Då hade jag låtit det vara tills vidare, sparat lite extra plattor och bytt senare om plattan spricker. I Badrummet finns alltid risken att tätskiktet skadas vid plattbyte, men är våtrummet gjort med duk, så brukar det gå fint.

Plattbyte: Välj ut ditt offer. Knacka sönder med hammare. Det "dåliga" stämjärnet för att rensa bort det sista flisorna. Limma dit ny platta. (Är det bara någon enstaka kan du limma med silicon så slipper du blanda nytt fix). Foga. Klart!

2010-03-15, 21:06
Citera |  #3

Forumgud

Inte badrum, vardagsrum - och det är ett antal sammanhängande plattor 10+ nånting. Funderar på att bryta ihop, eh bryta upp och byta till parkett ev. Klinkers är ganska hårt i längden att gå barfota på, särskilt för gamla fötter

Kjell G

2010-03-18, 20:02
Citera |  #4

Forumgud

Har tagit upp ett gäng plattor nu, 10 räckte inte långt. Trots att det inte hörs nåt bom-ljud så släpper de nästan direkt. Hittills har ingen suttit hårdare än att jag bara behövt kofoten, ingen slägga o huggmejsel. Kommer att ta upp allt, sitter det hårt så kanske man behöver bila?

Jag har haft rätt hög värme ut i golvet, det har nog varit 24 grader hela vinter (mumma för gumma).
Kan det ha påverkat? Fast det troliga är väl att jag gjort ett dåligt jobb Första gången, fast grovkök o badrum blev bra. Skillnad i storlek på plattor, de här var 33x33 mot övriga 10x10 resp 20x20.

Plattor o fix köpta på Cheapy, antar att det inte är nån ide att gå dit o reklamera?

Kjell G

2010-03-18, 20:33
Citera |  #5

Senior medlem

Medlem: feb 2007
Län: Västkusten
Om du vill ta bort plattorna för att lägga något annat golv
är det väl bara en fördel om plattorna sitter dåligt, vad är det du vill reklamera?

2010-03-18, 20:52
Citera |  #6

Forumgud

Haha, såklart du har rätt där. Är dock lite orolig eftersom det ligger samma klinker i hall o kök. Men där har jag ännu inte märkt nåt

Kjell G
Posta svar
Nytt ämne

Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

annons
annons
annons
annons
Annons