Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Feb 2010
    Län: Sverige

Dataprogram till Marmoleum click sökes

Vi har tänkt att lägga ett linoliumgolv och har fastnat för Forbos svarta golv som heter Raven. Tyvärr så finns just den exakta svarta endast i clickgolv (vi hade tänkt att lägga hel matta..). Nu har vi i alla fall tänkt om och kan tänka oss ett "click".

Jag söker nu med ljus och lykta efter ett dataprogram, så att jag kan "provlägga" ett mönster. Forbo har haft nåt som heter Floor planner, men det finns inte kvar. Någon som har en idé vart jag kan hitta ett liknande program för att "provlägga"?

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: May 2006
    Län: Stockholm

Hej, ingen info vad gäller program, men vill bara säga att Raven är inte SVART utan mörkt grå. Jag har Raven och Volcanic Ash i rutmönster i mitt kök, se gärna bloggen http://alacs.blogg.se/2009/january/vart-kok.html och http://alacs.blogg.se/2008/september...september.html.

/alacs
    Radhus från 60-talet som renoveras för fullt!

Jag finns på http://alacs.blogg.se

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Feb 2010
    Län: Sverige

Hej! Det ser ju jätte fint ut i köket med rutigt golv! Gillar verkligen de där färgerna. Vi har förresten också tänkt ha ju med vita luckor och stommar. Snyggt kakel och bra lösning med spottar som inte är infällda! Vi är också inne på den typen av ljussättning.

Det är lite knepigt det där med färgen. Jag har tom haft en platta Raven och Volcanic Ash hemma och ena stunden ser Raven svart ut med lite små marmoreringar och i andra som sagt mörkgrå... Ljuset verka ha en stor och avgörande betydelse. Hur som helst så ser den snygg ut!

Vi har tänk att ha enfärgat golv med några inslag av just Volcanic Ash, men man vill ju se hur det blir innan man lägger det och då skulle ju ett dataprogram vara bra... Svårt.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: skpne

Sketchup

Hej!
    Sketchup funkar perfekt för detta. Ge det bara lite tid så finns det knappt några begränsningar. Kolla instruktionsfilmer på youtube etc. Här ett klipp hur man skapar egna mönster att klistra in, då tex marmoleums raven och ashhttp://www.go-2-school.com/media/view/14

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson