Nykomling
Medlem: May 2007
Län: Halland
Bävern, Skarvarna syns väldigt väl och lacken täcker inte golvet till 100%. Skarvarna, och de ställen där inte lacken, täcker lyser trävita mot det svarta.
En golvläggare på ett företag i Halmstad har tittat på golvet och enligt honom så är det bara omslipning och omlackering som kan fixa golvet.
Senior medlem
Medlem: Sep 2004
Län: Halland
Hej Royola, ja jag kanske var lite stygg mot dig men...
det första du skrev om i ditt första inlägg var om att golvet var omslipbart
"det såg väldigt fint ut på nätet, och dessutom är det slipbart 3ggr sas det. Novis och naiv som jag är så litar jag på informationen och ifrågasatte inte. (I min hjärna så har ett golv som är slipbart 3ggr samma färg även efter slipningen, men det har jag förstått att så är det tydligen inte.)
Resultatet blev mindre lyckat."
Det var rätt lätt att tolka det som att du hade slipat golvet,
då du dessutom refererade följderna av detta.
Men OK, du vet bäst vad du menar, och vi som läser borde naturligtvis fatta!
Dock, om det är så att skarvarna lyste vita utan slipning håller jag med dig om att det är dåligt.
Upenbarligen var inte bräderna betsade på kanterna, vilket de borde ha varit.
Om du hade läst klart innan du slängt dig på tangentbordet så hade du förstått att problemet inte är hur golvet blir om jag slipar om det. Det accepterade jag när jag fick veta hur det förhöll sig.
Problemet är... ja, om du anstränger dig lite så framgår det ganska klart.
Måste också säga att TS inlägg var som gjort för att missförstås. Jag tolkade det precis som KOW att du faktiskt hade slipat om golvet och DÄREFTER var mindre nöjd med resultatet.
Förstår inte riktigt varför du har en sådan attityd när det är uppenbart att det är ganska lätt att tolka ditt inlägg så.
Fullvärdig medlem
Medlem: Dec 2007
Län: Jämtland
dags att köra ett race med www.arn.se? http://www.arn.se/vadarARN/Om-namndens-beslut/ Några branschorganisationer, till exempel Svensk Handel och Motorbranschens Riksförbund, har tagit på sig att träda in och svara för medlemmarnas förpliktelser, om dessa inte följer nämndens beslut.
Kan vara en framkomlig väg om du vill få något till stånd?