Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Nykomling Medlem: May 2007
    Län: Halland

Bävern, Skarvarna syns väldigt väl och lacken täcker inte golvet till 100%. Skarvarna, och de ställen där inte lacken, täcker lyser trävita mot det svarta.

En golvläggare på ett företag i Halmstad har tittat på golvet och enligt honom så är det bara omslipning och omlackering som kan fixa golvet.

2.    länk #17
    Bezts avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2006
    Län: Örebro

Detta hade de väll sluppit om de betsat noten och spånten på golvet, då hade inte det trävita lyst igenom.

3.    länk #18
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2007
    Län: STOCKHOLM

Om jag skulle köpa ett svart färgat golv skulle jag inte accepterat annat än att allt jag ser är endast svart golv inget annat när det är lagt.

4.    länk #19
    KnockOnWoods avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2004

Hej Royola, ja jag kanske var lite stygg mot dig men...
    det första du skrev om i ditt första inlägg var om att golvet var omslipbart

"det såg väldigt fint ut på nätet, och dessutom är det slipbart 3ggr sas det. Novis och naiv som jag är så litar jag på informationen och ifrågasatte inte. (I min hjärna så har ett golv som är slipbart 3ggr samma färg även efter slipningen, men det har jag förstått att så är det tydligen inte.)

Resultatet blev mindre lyckat."

Det var rätt lätt att tolka det som att du hade slipat golvet,
    då du dessutom refererade följderna av detta.

Men OK, du vet bäst vad du menar, och vi som läser borde naturligtvis fatta!

Dock, om det är så att skarvarna lyste vita utan slipning håller jag med dig om att det är dåligt.
    Upenbarligen var inte bräderna betsade på kanterna, vilket de borde ha varit.

Är det K-Rauta vid Flygstaden som är leverantör?

//KoW

5.    länk #20
    Senior medlem Medlem: May 2007
    Län: Västra Götaland
    Inloggad
    Om du hade läst klart innan du slängt dig på tangentbordet så hade du förstått att problemet inte är hur golvet blir om jag slipar om det. Det accepterade jag när jag fick veta hur det förhöll sig.
    Problemet är... ja, om du anstränger dig lite så framgår det ganska klart.
    Måste också säga att TS inlägg var som gjort för att missförstås. Jag tolkade det precis som KOW att du faktiskt hade slipat om golvet och DÄREFTER var mindre nöjd med resultatet.

Förstår inte riktigt varför du har en sådan attityd när det är uppenbart att det är ganska lätt att tolka ditt inlägg så.

6.    länk #21

KoW, jag hade ett nytt stycke efter kommentaren om slipningen och tyckte det var självklart. Det var det alltså inte och jag ber om ursäkt för det.

Ja, det är så att skarvarna lyser vita utan slipning, och det är K-rauta vid flygstaden som är leverantör.

ridax, min attityd var i klass med den kommentar jag bemötte tycker jag, men hoppas att både jag och KoW glömmer den ordväxlingen vi hade.

För övrigt väntar jag fortfarande på att Göran på Tarkett ska ringa upp igen...

7.    länk #22

Undrar var Göran på Tarkett tog vägen...

8.    länk #23
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2007
    Län: Jämtland

dags att köra ett race med www.arn.se?
    http://www.arn.se/vadarARN/Om-namndens-beslut/
    Några branschorganisationer, till exempel Svensk Handel och Motorbranschens Riksförbund, har tagit på sig att träda in och svara för medlemmarnas förpliktelser, om dessa inte följer nämndens beslut.
    Kan vara en framkomlig väg om du vill få något till stånd?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen