Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Feb 2006

Billigt Kährs-golv - var? Tips mottages tacksamt.

Ska snart renovera hemma och tänkte lägga in Kährs ekparkett Weimar City (1-stav, 130 mm brett, borstat, matt lack), som jag tycker är väldigt snyggt. http://www.kahrs.com/SE/Consumer/Pro...cle=151L3AEK09

Har hittat det på bjoorn.com för 849 kr/m². Frågan är om det går att få tag på billigare?

Tips mottages tacksamt!

2.    länk #2

Billigast hittills är Nybro Golv: http://www.nybrogolv.se/index.html. Pris=750 kr/m²

3.    länk #3

Kan tillägga att golvet kostar 1032 kr i en butik på "fina gatan" i Stockholm.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: Västra Götaland

Dum fråga kanske, men vad får du för 849,-/kvm som du inte får om du köper ett parkettgolv för 200,-/kvm?

Känns så oresonligt mycket dyrare...

5.    länk #5
    bumpaberras avatar
    Senior medlem Medlem: Feb 2007
    Ålder: 41
    Län: ÖREBRO

Du får kvalitet! Kolla hur du sätter ihop ett Kährs golv så förstår du. Det är så vackert också.

Jag köpte mitt 1-stav Kährs hos http://www.komfortmiljogolv.se/ . Jag betalade 550 för det. Ordinarie pris var 920.
    Once you pop, you can't stop

6.    länk #6
    Nykomling Medlem: Mar 2010
    Län: Västra Götaland

Hmm... Misstänker att det måste upplevas för att man ska förstå. Ska helt klart spana in det vid tillfälle iallafall!

7.    länk #7
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: Stockholms

Beställt golvet ännu?
    Om inte så kan det vara värt att överväga en beställning från england då priserna där ofta ligger mellan 30-50% lägre än i sverige. Mycket tack vare deras moms på 17,5% kontra vår på 25% men även att marginalerna på varorna tycks vara mycket lägre i england än här i sverige. "Ditt" golv hittar jag t.ex. cirka 32% billigare på den här siten som f.ö. är auktoriserade kährs-handlare:
    http://www.1926woodflooring.co.uk

Förmodligen blir frakten dyrare men kommer man upp i lite volym så tror jag att man kan spara mycket pengar.
    Överväger själv att beställa ett nouveau charcoal därifrån men de vill att man helst kommer upp i minst 50m2 för internationella ordrar och i mitt fall behöver jag inte så mycket. Funderar på om att samfrakta ordrar kanske vore en idé.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01