Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västsverige

Ett tips kan ju vara att du avjämnar det sista med fixet i samband med att du lägger plattorna. Lägg lite extra fix på de plattor som behöver komma upp en smula. Det brukar vara bra mycket enklare än att flytspackla superlite och dessutom är det bra mycket billigare. Denna metod är dock oerhört meckig om det rör sig om små plattor.

2.    länk #17
    CCKays avatar
    Nykomling Medlem: Jul 2009
    Län: Örebro

Tack för tips om mer fix.

Över större delen av ytan fattas det mer än vad jag gissar är lämpligt att komplettera med fix. Har skruvat i skruvar för att ha koll på hur långt upp jag måste flyta och det fattas mellan 2-4 mm över hela ytan, så jag tänker mig att blanda till en halv påse till och ösa tills det räcker. Min funderinger kring detta var ju då när jag jag göra det i tiden?

3.    länk #18
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västsverige

Jag hade utan tvekan "fixat" (ursäkta kräktråkig ordvits) med fix. Det värsta som kan hända är du får lyfta plattan och skrapa bort om det råkat komma på för mkt vilket ändå är bra mycket enklare än om du råkar spackla lite för tjockt. Fast å andra sidan verkar du mer än lovligt förtjust i att flytspackla och visst går det lika bra om du är försiktig med mängden.

Är det bara torrt så på med lite primer och spackla.

4.    länk #19
    CCKays avatar

Ja, nu har jag fått smak för det här med att flyta. Hur ska detta sluta? :-)

Jag har armeringsnät i botten och det är som det ser ut nu inte täckt.
    Behöver det vara lika torrt som om jag skulle lägga på klinker (1-3 dygn enligt påsen) eller räcker det att vänta ut härdningstiden (5 timmar)?

5.    länk #20
    CCKays avatar

Hej alla,
    ville bara skriva en rad och tacka alla här på forumet som så generöst har hjälpt mig och delat med sig av tips och råd. Guld värt för mig!

Upptäckte att det inte alls gick så bra att vara ensam när man skulle vispa till smeten, så min 8-åriga dotter fick rycka in och hjälpa till. Hon skötte borrmaskin med visp och jag hällde pulver. Funkade alldeles utmärkt!

/Cecilia

6.    länk #21
    CCKays avatar

Klart!

Har lagt in bilder på min hemsida, för den som är intresserad.
    http://ceciliasvensson.dinstudio.se/gallery_27.html

Återigen, tack för all hjälp jag fått här.

/Cecilia

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen