Har ett problem som måste lösas innan vi kan gå vidare med själva golvläggningen....golvbjälklaget är högre på vissa ställen än på andra.

Hur löser man detta problem på enklaste sättet...är det två snören som dras på diagonalen för att hitta högsta golvregel (220mmX45mm) och sedan höja de övriga golvregler med 45mmX95mm som skruvas fast på befintlig golvregel för att komma upp till samma nivå?

Antar att man löste sådana problem innan laserpass och dylikt fanns...hur gjorde man då? tacksam för alla tips och förslag!

Vill ej lägga furugolvet innan golvbjälklaget är i våg så klart. :confused:

Det där låter ungefär som vårt problem, har en tråd i en annan del.. där jag just nu diskterar att använda domkraft och trycka upp golvet underifrån (vi har källare).. för att spika lite bjälkar och kanske göra lite kortlingar/kryss under för att stadga upp..

Så jag följer din tråd spänt (då vi kanske inte kan gå via källaren på alla utrymmen som ska jämnas till)

Lycka till!
MVH Sandra

P
Det är ett sätt. Ett annat är att sala på dom låga reglarna med tunna plyfa- eller masoniteremsor.

Jag hade iofs valt att använda en rätskiva och långpass framför uppspända snören.

Tack ACME...för någon som inte vet är det du menar en lång, rak regel (typ 3m lång) med det längsta vattenpass man kan få tag på fasttajpade på ovan sidan av denna regel?
Tacka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.