Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Johnny Vikings avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2008
    Län: Stockholm

Letar klinkers, hjälp mig hitta polerad svart granit

Tja! Söker med ljus o lykta efter Svart granit med polerad yta. Det ska även vara ett lätt lätt glitter gärna i guldigt material, iaf silver, och stenmönster under den polerade utan ytan.

Jag har sett detta en gång och allt jag minns är namnet Granit o sen en nummer serie på XXX.

Har försökt illustera på bild hur jag vill ha det... kan ni tänka er känna till ett märke och namn på klinkers som funkar?

Det ska vara till köket och det ska vara gärna större klinkers på 40x40 eller 50x50, som minst 30x30.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	granitgolv.jpg
Visningar:	90
Storlek:	24.4 KB
ID:	25653  

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Mar 2007
    Län: Västsverige

Jag var på Bauhaus i Gbg i helgen och där hade de 30 x 30 av samma sort du söker. Troligen inte samma märke men ta en kik vettja.

3.    länk #3
    Forumgud Medlem: Jun 2006
    Län: Skåne

Cheapy har också något liknande!

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2009
    Län: Västernorrland

Var kan man hitta svart granit klinkers till bra pris?
    MoreOrLess

5.    länk #5
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2006
    Län: Västerbotten, Skellefteå

Finns en firma här där jag bor i Skellefteå, heter Artic Kvartsit , dom säljer allt i stenmaterial! En kompis har lagt polerad granit i sin hall därifrån , blev skitsnyggt!
    Dom nås på 0910-703200

6.    länk #6
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2006

Har polerad svart granit i köket: Må vara snyggt men mycket opraktiskt, minsta fläck syns och måste torrtorkas efter att man våttorkat det om det inte ska bli fula fläckar.

7.    länk #7
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2006
    Län: Västerbotten, Skellefteå

Jo det må vara sant att det är lite opraktiskt men snyggt iaf, men man kan ju ta lite gåare nyans så syns det inte lika mycket som mot svart.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42
Marlene Eskilsson
19 maj 09:42
Heidi Mikalsen
19 maj 04:01