Elarbetsansvarig
m.m.
|
2009-01-21, 12:02
|
|
|
Senior medlem
Medlem: jan 2008
Län: Jönköping
|
Sliter laminatgolv sockar...
Har en lite udda fråga. Vi har lagt in Pergo golv i hela vårt hus, frågan är om laminat golv sliter sockar:confused:
I vårat förra hus där vi hade parkett överallt så var det knappt inga sockar som gick sönder, samma sak är det med vår lilla tjejs som bara kryper, alla brallor har hål på knäna. ![]() Vi har PERGO Natural Touch Senast redigerad av MB77 2009-01-21 12:03. Anledning: Fel stavning |
|
2009-02-23, 22:48
|
|
|
Senior medlem
Medlem: sep 2006
|
Polera
Det är inte tänkt att golven ska
poleras efter att det läggs in? Om jag inte minns fel brukar dom olja och sen polera med duk av typ scotchbrite under slipmaskinen.Tror dom gjort så på jobbet. Men det kanske inte va laminat. Mvh Putte |
|
2009-02-25, 13:37
|
|
|
Fullvärdig medlem
Medlem: apr 2007
Län: STOCKHOLM
|
polera pergo? det är laminat. alltså plast, börjar du gnida på det med scotch blir det nog bara mattare. Loner varför skall du riva ut 120m² golv!! ? ni får ta rycka upp er hållning lite . Lyft på fötterna när du går!!
|
|
2009-02-26, 08:28
|
|
|
Senior medlem
Medlem: jan 2008
Län: Jönköping
|
Detta svar har jag fått från Pergos kundtjänst.
Det Du beskriver låter inte speciellt roligt och själklart ska det inte vara på det viset. Upplever Ni sådana här problem med golvet så tycker jag att Ni bör kontakta Er återförsäljare. Återförsäljaren i sin tur tar sig an "reklammationen" och en representant från Pergo kommer då att kontakta Dig/Er. |
|
Posta svar
Nytt ämne
|
| Antal aktiva användare som läser denna tråd: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
|
|