Vi funderar på 25 mm tjockt. Har lite olika mellan reglarna någonstans ca cc70.
Vilken tjocklek har ni?
25 mm är visst deras tjockaste om vi skall tro snickeriet. Vi skulle egentligen ha 35mm tjockt golv, men det blir så himla dyrt! Får väl höja reglarna lite istället.
Vilken tjocklek har ni?
25 mm är visst deras tjockaste om vi skall tro snickeriet. Vi skulle egentligen ha 35mm tjockt golv, men det blir så himla dyrt! Får väl höja reglarna lite istället.
Nej - det verkar som att 25 är det tjockaste. Vi skulle egentligen ha ett 35 mm tjockt golv (trodde 40 först), men det blir väldigt dyrt med så tjockt golv. Därför funderar vi på att höja reglarna lite, eventuellt även sätta i en ny regel och så ta ett lite tunnare golv. Men det måste fortfarande fungera och inte kännas svajigt.
Det är det vi håller på med just nu. Kollar runt på olika ställen alltså. Ett visst problem är det bara då nästan alla byggställena stänger klockan fem. Har inte hunnit iväg från jobbet då. Det finns ju så himla många olika golv också när man börjar titta.
Någon som lagt Setra nyligen? Åsikter? Är planken ändspontade?
Kikade på ekgolv som var jäkligt snyggt på provbitarna...
Kikade på ekgolv som var jäkligt snyggt på provbitarna...
Jag letar också efter massivt furugolv. Jag såg Setras furugolv hos Beijer Bygg och dom var ändspontade. Vet inte om andra träslag är ändspontade.
Jag kommer att köpa massivt furugolv från Hallandsgolvet. De köper virket från Norrland och torkar och förvarar virket i torr miljö skall hålla ca 8% fuktighet
Har valt 190x27 vilket kostar 385kr/kvm (blir max 5% spill, så hög kvalitet). Fick lite rabatt då jag köper ganska mycket golv samt lister och trappa.
Har varit och hälsat på dem och fick ett gott intryck. Det är ett litet företag och de som arbetar verkar stolta över sitt golv och hantering av virke.
Har valt 190x27 vilket kostar 385kr/kvm (blir max 5% spill, så hög kvalitet). Fick lite rabatt då jag köper ganska mycket golv samt lister och trappa.
Har varit och hälsat på dem och fick ett gott intryck. Det är ett litet företag och de som arbetar verkar stolta över sitt golv och hantering av virke.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om man inte har de allra högsta kraven:
FURU GOLVTRÄ EKONOMI KVALITE 159 kr/kvm
Ändspontat 26 x 190 mm.
http://www.gsbyggvaror.se/produkter/Tra/FURU_GOLVTRa_EKONOMI_KVALITE.html
Jag har 70 kvm på vinden, och hade gärna haft det i undervåningen också i stället för bokparketten.
FURU GOLVTRÄ EKONOMI KVALITE 159 kr/kvm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ändspontat 26 x 190 mm.
http://www.gsbyggvaror.se/produkter/Tra/FURU_GOLVTRa_EKONOMI_KVALITE.html
Jag har 70 kvm på vinden, och hade gärna haft det i undervåningen också i stället för bokparketten.
Klicka här för att svara