Min mor anlitade en golvfirma som var i min lägenhet för ca 3 år sen, de skulle slipa mitt fiskbensparkettgolv i v-rummet, minns inte men det gick på 3 eller 5000kr, tror det var 5000kr, ca 22kvm.

De lackade bara en gång, vilket är katastrof, men jag lyckades få hit dem en gång till för en andra strykning. Hörde med en golvläggare nyligen att man fuskar mkt i sthlm med antal lager golvlack, han är från norra sverige och han säger att där gör man fler strykningar när man lackar golv, så går snacket i alla fall.

Sen så har de inte kantslipat under radiatorn! Jag har som en fönsternish i mitt stora fönster, där finns en marmorskiva som är stor o man kan sitta på den, under skivan finns radiatorn, ca 140cm lång o 40cm hög o 40cm djup. Ca 15cm ner till golvet från radiatorns underkant, i på golvet där har man inte slipat, så det är en mörk ful stor ruta under radiatorn, alltså det gamla oslipade golvet.

Jag har själv handslipat detta område, men fick inte bort allt, jag fick alltså slipa igenom det lackerade 1:A lagret, dagen innan de kom o gjorde 2:a lackeringen. Jag vet nu i efterhand att jag borde ha bett dem slipat där själva, det skulle jag kräva, men jag är snäll, feg svensk o kanske inte vågade påpeka detta, men samtidigt var min tanke att de kom inte in under där med golvsplien som är en stor masikin. Men jag borde fattat att man kan slipa där ändå med andra verkyd o maskiner.

Kommentarer? Kan jag ringde dem igen så här sent o be dem komma hit i fixa kanten? :-D

• f.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du är lite sent ute i detta fallet, fastän du är en nattuggla. :)

Det är 10 års reklamationsrätt enligt Konsumenttjänstlagen fastän jag tycker ju också att det gått lite lång tid så att säga. Vad har fått dig att vänta över 3 år?

Man ska snarast påtala en felaktighet som är så här tydlig och håller med om att 3 år känns för lång tid. Skulle tro att det blir upp till golvslipfirman att bedömma om man vill göra det eller inte.

Jag har just lärt känna en golvslipare, han sa på en gång att jag inte skulle ha betalat fören de gjort klart sitt jobb. Innan har jag varit osäker på om det var nått att klaga över eller inte, med tanke på att jag trott att de inte hade maskin att komma in under radiatorn.

10år reklamationsrätt :-D hihi! Ja vem vet.

Jovisst är det i vissa fall 10 år mot fel som uppkommer.

Men fel som man ser skall man påpeka utan dröjsmål, och praxis (enligt Konsumentköplagen ?) tror jag handlar om veckor. Att de inte slipat under radiatorn syntes ju tydligen redan från början. Att det är först nu - tre år senare - som Du anser det vara ett fel är nog knappast något som går att komma någon vart med.

I det här fallet är det ju inte felet som uppkommit nu efter tre år - det har sett likadant ut hela tiden. Och att påpeka en sak som synts i tre år är knappast "utan dröjsmål".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.